Campanie electorală marcată de ură. Promo-Lex anunță că a identificat peste 230 de cazuri de instigare la ură chiar înainte de a începe campania pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie.
Dintre acestea, potrivit Promo-LEX, 162 au avut loc în context electoral. Mesajele au ajuns la un public de peste 2,5 milioane de vizualizări. Aceste constatări se regăsesc în cel de-al doilea raport al Misiunii Promo-LEX de observare a alegerilor parlamentare din 28 septembrie. Cazurile de discurs de ură au fost identificate în perioada 21 iulie – 19 august. Monitorizarea acestui fenomen va avea loc până pe data de 19 octombrie.
Asociația precizează că trei sferturi dintre cazurile de discurs de ură au fost răspândite pe rețelele de socializare și aplicațiile mobile. Restul au fost răspândite în stradă, la proteste sau mitinguri, ori au fost transmise prin intermediul presei online și a televiziunilor.Cel mai adesea, atacurile au vizat politicienii, membrii și simpatizanții partidelor politice sau blocurile electorale.
Codul contravențional sancționează discursul de ură și/sau instigarea la discriminare. Utilizarea unui astfel de discurs de către competitorii electorali, în perioada electorală, este interzisă și atrage sancțiuni. Persoanele fizice pot fi amendate cu sume cuprinse între 7 500 și 12 500 de lei. Iar în cazul persoanelor juridice, partidelor sau blocurilor electorale, amenda se ridică la 20 de mii de lei.