Înregistrarea căsătoriei va fi posibilă și la notar, iar serviciile de stare civilă vor fi digitalizate

Cetățenii vor putea obține documente precum certificatele de naștere, căsătorie, divorț sau deces în format electronic, fără a mai fi necesară vizita la Agenția Servicii Publice. Asta prevede un proiect de lege aprobat de Guvern. Actele vor fi eliberate în format tipărit doar la cerere, iar informațiile vor fi accesibile direct instituțiilor publice și private prin platforme electronice, precum MConnect și SIC Access-Web.

Această inițiativă elimină birocrația și reduce timpul necesar pentru obținerea documentelor.

„Trebuie să ne asigurăm că serviciile publice digitalizate sunt utilizate și de sectorul privat, pentru a nu ne limita doar la instituțiile statului. Toți trebuie să poată utiliza semnătura digitală, fără a mai avea nevoie de ștampila umedă,” a declarat premierul Dorin Recean.

O altă noutate este extinderea competențelor notarilor, care vor putea înregistra căsătorii.

De asemenea, evenimentele de stare civilă produse în afara țării vor fi integrate în baza de date a ASP, iar documentele vor putea fi obținute în format electronic.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA