Cele 12 persoane învinuite în dosarul escrocheriilor din call-centre au fost arestate. Decizia vizează o rețea infracțională specializată în fraude informatice, spălare de bani și escrocherii, care a cauzat un prejudiciu de peste 9 milioane de lei.
Sâmbătă, instanța a decis plasarea în arest la domiciliu, monitorizat cu brățări electronice, pentru ultimele trei persoane reținute. Vineri, alți nouă suspecți au fost arestați preventiv pentru perioade de 20 și 30 de zile.
Rețeaua infracțională, formată din persoane cu vârste între 20 și 50 de ani, opera sub pretextul comercializării de vehicule, ambarcațiuni și alte bunuri. Victimele erau înșelate, iar după ce suspecții obțineau banii, aceștia nu mai răspundeau apelurilor.
În cadrul unei operațiuni desfășurate miercuri, ofițerii Centrului Național Anticorupție și procurorii PCCOCS au efectuat 35 de percheziții la sediile call-centrelor, domiciliile și automobilele suspecților. Au fost ridicate sume importante de bani în diverse valute, patru autoturisme de lux (inclusiv Mercedes-uri și un Range Rover fabricate în 2023-2024), precum și alte probe relevante.
Pentru a ascunde proveniența fondurilor, membrii grupării utilizau conturi în zone off-shore, converteau banii în crypto-monede și îi transferau prin contracte fictive către conturile proprii.