Declarația privind politica editorială pentru reflectarea alegerilor parlamentare a ONE TV a fost aprobată de CA. Declarațiile ale 13 posturi TV și ale 8 posturi Radio au fost respinse.
În ședința de miercuri, membrii Consiliului Audiovizualului (CA) au aprobat 15 declarații privind politica editorială pentru reflectarea alegerilor parlamentare din 28 septembrie curent, depuse de furnizorii de servicii media audiovizuale (SMA) care și-au anunțat intenția de a reflecta campania electorală.
Au fost aprobate declarațiile depuse de 9 posturi de televiziune – „Moldova 1”, „Jurnal TV”, „N4”, „Next TV”, „One TV”, „Star TV”, „PRO TV Chișinău”, „TV Elita” și „TV8” -, și de 6 posturi radio – „Radio Moldova”, „Radio Moldova Comrat”, „Aquarelle-FM”, „Radio Chișinău”, „Radio Poli Disc” și „Radio Plai”.
În același timp, CA a respins declarațiile a 13 posturi TV și 8 posturi Radio din cauza neconformităților în completarea documentului. Posturile „TV-Găgăuzia”, „1 TV”, „7 TV”, „Canal Regional”, „Cinema 1”, „Exclusiv TV”, „GLOBAL 24”, „R Live TV”, „TV9”, „TVR Moldova”, „TVC 21”, „Media TV”, „Vocea Basarabiei TV”, „GRT FM”, „Diaspora FM”, „Noroc”, „Radio 7”, „Radio Media”, „Vocea Basarabiei”, „Focul din Vatră” și „Jurnal FM”, urmează să remedieze situația în termen de 3 zile lucrătoare.
Furnizorii de SMA care nu au depus declarații privind politica editorială pentru reflectarea alegerilor parlamentare au primit câte o avertizare publică și obligația să difuzeze textele sancțiunii în cadrul grilei de programe. Întrucât nu au prezentat actul normativ în termenul stabilit (până la 21 iulie a.c.), aceștia sunt lipsiți, conform legii, de dreptul de a reflecta campania electorală. Aceștia sunt: „Agro TV Moldova”, „NTS”, „Tezaur TV”, „Liubimoe Radio”, „Radio ONE” și „Radio Jean”.
Amintim că CA, împreună cu CEC, a organizat o masă rotundă în cadrul căreia au fost discutate propuneri de îmbunătățire a Regulamentului privind reflectarea alegerilor de către instituțiile mass-media. La discuții au fost invitați furnizorii de servicii media, pentru a analiza și a contribui la îmbunătățirea documentului.
De asemenea, Consiliul Audiovizualului, în colaborare cu Asociația Presei Electronice (APEL), a desfășurat un atelier de lucru, unde furnizorii de servicii media au dialogat cu experții despre întocmirea Declarației privind politica editorială pentru reflectarea alegerilor parlamentare din toamna acestui an. În cadrul evenimentului a fost anunțată lansarea unui Centru de consultanță electorală pentru furnizorii de servicii media din țară. Acesta oferă sprijin specializat din partea experților CA și APEL în interpretarea prevederilor legale și în formularea sugestiilor și recomandărilor necesare pe durata campaniei electorale.
Declarațiile revizuite urmează să fie examinate în cadrul următoarei ședințe publice a membrilor CA, în data de 6 august a.c.