O datorie de 66 milioane de euro a Primăriei, ar urma să fie achitată din buzunarul chișinăuienilor

200 de euro-atât trebuie să scoată din buzunar fiecare locuitor al municipiului Chișinău pentru a achita datoria de 66 de milioane de euro pe care Primăria Chișinău trebuie să o întoarcă companiei EpaMedia. Cel puțin asta susține fostul viceprimar al Capitalei Victor Chironda. Declarația a fost făcută în cadrul emisiunii Info One Week de la ONE TV.

Chironda susține că contractul privind parteneriatul public-privat între Primăria Chișinău și EpaMedia putea fi reziliat încă acum cinci ani. Primarul Ion Ceban a evitat însă să o facă. Acum, el încearcă să paseze această problemă pe seama Consiliului Municipal.

”Eu calculasem odată ceva de genul că ar fi 200 de euro din buzunarul fiecărui chișinăuian. Este o sumă enormă pentru Municipiul Chișinău. Pentru că asta sunt aproape un miliard de euro și bugetul total al orașului este de circa 8 miliarde de lei. Cer scuze un miliard de lei și 8 miliarde de lei. Dintre care 4 miliarde de lei sunt transferuri de la bugetul de stat. Banii pe care îi produce municipiul Chișinău sunt 4 miliarde de lei. Iar un miliard de lei noi trebuie să-l plătim la o companie… Ce o să se întâmple după asta ei o să rămână tot cu stațiile de așteptare?”, a declarat fostul consilier municipal, Victor Chironda.

Victor Chironda mai spune că Ceban a pierdut lupta cu EpaMendia. Iar acum, edilul încearcă să paseze această problemă pe seama Consiliului Municipal.

”De fapt, aici Consiliul nu are la moment mare atribuții. Primăria deja este într-un litigiu. Acum se încearcă un fel de șantaj a Consiliului Municipal, care spune că noi în arbitraj riscăm să pierdem aceste 66 de milioane de euro. Și haideți cumva să mergem la o împăcare cu Epamedia și să le dăm ce vor ei. Aici ne referim la stațiile acestea de așteptare, gheretele… poate spații adiționale de panouri de publicitate. Adică această companie să obțină ceea ce vrea ea, dar primarul să nu aibă nicio responsabilitate”, a mai precizat Chironda.

Contactat telefonic de ONE TV, purtătorul de cuvânt al Primăriei Chișinău, Vasile Chirilescu, ne-a spus că va oferi un comentariu după ce se va consulta cu conducerea instituției. Până la momentul difuzării știrii nu am primit un răspuns. Parteneriatul public-privat a fost semnat între EpaMedia și Primăria Chișinău în 2007. Firma s-a angajat să construiască 300 de stații de așteptare pentru transportul public, în schimbul dreptului de a instala panouri publicitare în aceste stații.

EpaMedia susține că și-a îndeplinit obligațiile, dar Primăria, nu. În consecință, agentul economic reclamă un prejudiciu de peste un miliard de lei, pe care vrea să-l recupereze în instanță. Atunci când a izbucnit scandalul, primarul Ion Ceban a promis că nu va recunoaște acest prejudiciu.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA