Semnăturile electronice calificate se eliberează în cadrul tuturor centrelor multifuncționale ale ASP. Acest lucru poate fi făcut începând de luni, 16 septembrie. Serviciul este prestat doar persoanelor fizice.
Pentru a ridica semnătură electronică pe USB-token în cadrul centrelor multifuncționale ASP, cetățenii trebuie să urmeze următorii pași:
- Să acceseze portalul STISC: www.semnatura.md;
- Să completeze online formularul electronic;
- Să achite serviciul prin MPay;
- Să se prezinte la oricare Centru multifuncțional cu buletinul de identitate, cererea de certificare a cheii publice imprimată și semnată olograf și confirmarea plății.
Cât costă serviciul?
- Dispozitiv criptografic ePass 2003 – 135 MDL.
- Serviciul de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronică calificata cu termen de valabilitate 1 an – 200 MDL.
- Servicii de certificare a cheilor publice pentru semnătura electronica calificata cu termen de valabilitate 2 ani – 350 MDL.
Având o semnătură electronică calificată, cetățenii pot semna documente electronice, care au aceeași valoare juridică cu semnătură olografă. Totodată, semnătura electronică calificată oferă posibilitatea de a accesa la distanță informații utile din Cabinetul personal al cetățeanului (mcabinet.gov.md) și obține diverse servicii digitale din Portalul serviciilor publice (servicii.gov.md), precum:
- Servicii de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, etc.);
- Extras din Registrul de stat al populației (privind adresa de domiciliu, eliberarea sau lipsa actelor de identitate, cetățenie, etc.);
- Extras din Registrul de stat al conducătorilor de vehicule (privind deținerea dreptului de a conduce un vehicul, categoriile și permisul de conducere valabil, etc.);
- Extras din Registrul de stat al vehiculelor (privind înmatricularea vehiculului și dreptul de proprietate asupra vehiculului);
- Extras din Registrul de stat al uniților de drept.