A fost finalizată proiectarea lucrărilor de capital pentru tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca. Acest lucru a fost anunțat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.
Ministrul a mai menționat că a împărtășit informații despre reabilitarea căilor ferate din Moldova. El a spus că a parcurs 230 de km de cale ferată pentru a vedea cum decurg lucrările de reparație pe tronsonul Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că s-a oprit la stația Etulia, a discutat cu muncitorii și a vizitat centrul de comandă al stației.
,,Totul este învechit, sistemele de control al traficului sunt din anii ’70. Avem în plan să modernizăm aceste sisteme vechi”, a scris Andrei Spînu.
El a mulțumit lucrătorilor feroviari din Moldova pentru dedicația și munca lor zilnică.
Amintim că, modernizarea tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime de 233 km, urmează să fie finalizată în 2025. Proiectul este implementat cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și al Băncii Europene de Investiții. Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară, asigurând tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Proiectul prevede revizia a aproximativ 80 de kilometri și repararea curentă a aproximativ 153 de kilometri de cale ferată.
O licitație deschisă a fost organizată pentru reconstrucția tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.