Zi istorică pentru Republica Moldova: Începe construcția „Podului de Flori de la Ungheni”

Astăzi, 26 aprilie, a fost dat start lucrărilor de construcție a primului pod rutier peste Prut după căderea comunismului, denumit simbolic „Podul de Flori de la Ungheni”.

Podul va avea o lungime de 261,20 metri, două benzi pe sens, trotuare pentru pietoni, precum și parcări pentru autovehicule mari și autoturisme. De asemenea, vor fi amenajate spații speciale pentru verificarea amănunțită a autoturismelor și tirurilo, transmite Moldpres.

Potrivit autorităților, circulația pe noul pod ar urma să fie posibilă din toamna anului 2026, cu descărcări provizorii către drumurile existente din proximitate, până la finalizarea Autostrăzii Unirii, preconizată pentru perioada 2029–2030.

„Podul de Flori” face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8 și va include un punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructura rutieră dintre România și Republica Moldova: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera (România) și Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera (Republica Moldova).

Construcția va dura 24 de luni, dintre care șase luni sunt alocate pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.

Investiția este finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, în valoare de peste 151,68 milioane de lei românești, fără TVA.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA