Vinurile moldovenești și bucătăria tradițională: Preferințe cheie pentru turiștii străini

44% din turiști asociază Moldova cu vinul. Datele se regăsesc în studiul „Percepția Moldovei ca destinație turistică de către vizitatorii străini”, prezentat de Ministerul Culturii.

Realizat pe un grup de 606 participanți, format din turiști străini și membri ai diasporei, studiul a implicat interviuri efectuate în locații cheie cum ar fi aeroportul, frontiera cu România, vinăria Cricova și Piața Marii Adunări Naționale. Colectarea datelor s-a desfășurat între 7 și 21 octombrie, perioadă care a inclus Ziua Națională a Vinului și ziua Capitalei.

Majoritatea vizitatorilor Republicii Moldova în această toamnă au fost din România, reprezentând 31%, urmați de vizitatori din Ucraina, care au constituit 18% din total. De asemenea, s-a constatat că turiștii intervievați au vizitat țara de trei ori în ultimii cinci ani.

Motive de a vizita Republica Moldova

Potrivit datelor, principalele arii de interes pentru turiști au fost: petrecerea timpului liber (34%), vizitarea rudelor și prietenilor (18%) și activitatea profesională sau de afaceri (16%). Printre factorii care îi motivează să vină la noi în scop turistic se numără: recomandările personale din partea familiei, prietenilor, rudelor (41%), urmate de accesibilitatea prețului călătoriei în Moldova (27%), dorința de a gusta vinul moldovenesc (25%) și dorința de a vizita vinării și beciuri moldovenești.

Faptul că Moldova este o țară vinicolă are o influență mare asupra deciziei turiștilor de a vizita Moldova. Cei mai mulți dintre turiștii străini (44%) asociază Moldova cu vinul.

Studiul a mai arătat că turiștii preferă călătoriile scurte, 69% dintre respondenți rămân în țară mai puțin de o săptămână. Iar ce ține de opțiunile de cazare, 42% preferă hotelurile, urmate de cazările la rude și prieteni (27%) și închirierea apartamentelor (11%).
De asemenea, aproximativ 90% dintre turiști au declarat că se simt în siguranță în Moldova, iar Chișinăul a fost ales ca destinație principală de 84% dintre ei. Aproape jumătate dintre aceștia au optat pentru vizitarea restaurantelor, magazinelor de vinuri sau cluburilor (48%), explorarea vinăriilor (37%) și participarea la festivaluri sau sărbători naționale (30%).

Sondajul a relevat o satisfacție mare a turiștilor în legătură cu ospitalitatea și amabilitatea populației locale (91%), calitatea mâncării tradiționale (90%), experiența gastronomică în restaurante (89%), calitatea vinurilor (86%) și frumusețea peisajelor naturale (85%).

De asemenea, 87% dintre turiști și-au exprimat dorința de a reveni în Republica Moldova pentru o nouă vizită.

Raportul a fost elaborat în conformitate cu metodologia Organizației Mondiale a Turismului (OMT), la solicitarea Ministerului Culturii al Republicii Moldova, cu suportul strategic al Proiectului USAID de Competitivitate și Reziliență Rurală (PCRR), în parteneriat cu Asociația Națională de Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM).

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA

Cele mai citite știri

Social media