Vânzările globale de vehicule electrice cu baterie și hibride plug-in au crescut cu 20% față de un an în urmă, deoarece creșterea puternică în America de Nord și China a compensat vânzările mai scăzute în Europa, scrie Reuters.
Vânzările acestor tipuri de automobile au atins un nou record lunar de 1,4 milioane de unități, în creștere de la 1,1 milioane în noiembrie 2022.
„Vânzările au continuat să crească în ciuda multor sentimente negative pe piață și ne așteptăm să rămână puternice în decembrie. Pe măsură ce Germania își reduce subvențiile pentru BEV și Franța își restrânge propriile subvenții – pentru a favoriza mașinile electrice fabricate în Europa în detrimentul celor chinezești – vânzările în Europa ar trebui să rămână puternice, deoarece producătorii de automobile vor trebui în continuare să atingă obiectivele de emisii până în 2025”, a declarat managerul de date Charles Lester pentru Reuters.
După ani de creștere accelerată, unii producători de automobile se tem că vânzările de mașini electrice în Europa și în alte părți s-ar putea îndrepta către o scădere a cererii, pe măsură ce șoferii așteaptă modele mai bune și mai ieftine, care vor avea doi până la trei ani.
China a înregistrat o creștere de 25% a vânzărilor și a crescut cu 43% în Statele Unite și Canada, în timp ce Europa a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 3% față de aceeași lună din 2022.
El a adăugat că subvențiile direcționate ale Franței „vor avea un impact mai mare” asupra vehiculelor precum Renault și Dacia Spring, care este fabricată în China pentru piața europeană decât pe BYD din China, deoarece mașinile BYD „ abia încep să fie vândute” în Franța.