Unele discipline școlare ar putea fi comasate până în 2027. Ce părere au profesorii și elevii

Elevii din Moldova ar putea studia conform unui nou curriculum școlar începând cu 2027. Conceptul noului curriculum național presupune îmbinarea mai multor discipline într-un singur manual. Din clasa a V-a până în clasa a VII-a, Fizica, Biologia și Chimia ar putea să nu mai fie studiate separat, ci comasate în disciplina „Științe”, iar în clasele liceale – Dezvoltarea personală și Educație pentru societate se va numi „Eu și societatea”. Chiar dacă directorii din instituțiile de învățământ salută decizia Ministerului Educației și Cercetării, profesorii sunt nemulțumiți de această propunere.

”Sunt foarte împotrivă la această propunere de către minister. Cred că un elev fără obiectele de bază cum ar fi fizica, biologia și chimia nu știu unde vor ajunge elevii când vor crește, cred că baza unui elev se pune în gimnaziu atâta timp cât în liceu elevii știu ce vor să aleagă. Trei obiecte importante în viața elevilor cât și a profesorilor pentru că un profesor atât timp cât a studiat ceea ce îi place cred că este o plăcere să predai și să cunoască un elev”, Tatiana Pîslari, profesoară de fizică la Liceul Teoretic ”Mircea Eliade”.

”Pentru liceu este încărcată programa foarte mult. Eu sincer le spun elevilor mei eu să învăț atâtea discipline și atât de mult pentru bacalaureat e foarte mult și foarte greu. Poate se va reduce și să se axeze pe numărul mai mic de ore depinde de profil și să mai scadă din câteva discipline. Eu socot că este o inițiativă bună, eu susțin, nu de acum dar de mai de mult”, Tamara Bobeico, profesoară de Limba Română la Liceul Teoretic ”Mihai Viteazul”.

Directorul Liceului Teoretic „Mircea Eliade” afirmă că noul concept va ajuta elevii să asimileze cunoștințe din diferite domenii și că eficacitatea acestuia va fi mult mai mare.

”Comasarea educației pentru societate cu dezvoltarea personală în mare parte ele merg mână în mână și ca conținut tematice și ca finalități educaționale și ca anumite competențe dar se deosebește metodologia de evaluare la fel le văd pozitiv, fiindcă cu o oră pe săptămână nu dezvolți dezvoltarea persoană la fel nu rezolvi și nu își atinge finalitățile, dacă le comasăm și selectăm acele conținuturi cu acele competențe și având două ori pe săptămână, atunci putem vorbi de o implicare mai calitativă”, Dorin Popa, director Liceului Teoretic „Mircea Eliade”.

Dorin Popa consideră că autoritățile se vor confrunta cu provocări, mai ales atunci când vor elabora manuale.

”O altă provocare ar fi manualele iată aici ne vom ciocni cu o reticență poate să nu fie doritori de a participa la elaborarea manualelor. Fiecare specialist va rupe la turta ta, că trebuie mai multă fizică, mai multă chimie sau mai multă biologie”, Dorin Popa, director Liceului Teoretic „Mircea Eliade”.

Directoarea Liceului Teoretic Mihai Viteazul din Capitală susține că inițiativa va contribui la îmbunătățirea procesului educațional și la dezvoltarea profesorilor.

”Pedagogul spiritualitatea o asigură pentru toată viața și dacă ea nu este în pedagog și ia nu o percepe atunci să nu meargă la acea facultate și cei care sunt pentru școală această căutare de schimbări ori care schimbare e bună , oricum nu o punem la cântar. Eu accept toate schimbările fiindcă ne ajută să mergem înainte nu stăm pe loc”, Nelly Berezovschi, director Liceul Teoretic ”Mihai Viteazul”.

Elevii văd diferit schimbarea curriculumului școlar.

”-Eu cred că ar fi mai ușor pentru copii, nu ar fi așa mult material și mai puțin timp se va acorda acestor obiecte, respectiv nu vor fi așa stresați.

-Nu veți fi mai puțin pregătiți?

-Nu cred, deoarece toate aceste obiecte chimia, biologia și fizica se leagă unele cu altele și dacă înțelegi de exemplu biologia sau chimia atunci le înțelegi la un anumit nivel pe toate”.

”Ar fi mai bine pentru elevi fiindcă ar avea mai mult timp să se focuseze pe obiectele care vor conta mai departe. Dacă vrei să te focusezi pe domeniul matematicii, ingineri, nu cred că trebuie să istoria sau educația pentru societate. E foarte bună această schimbare”.

”M-aș supăra un pic dacă ar fi știința că ar fi mai mult legat de fizica, chimia, biologia posibil, dar mai mult prefer separat. Înțelegi mai bine nu trebuie să te focusezi la trei lecții deodată și îmi pare mai normal când sunt lecții separate”.

One TV a întrebat locuitorii Capitalei ce cred despre inițiativă. Aceștia au păreri împărțite.

”Mie îmi pare că și așa puțină atenție se acordă acestor obiecte dar dacă se va comasa copii vor avea și mai puțin interes. Dacă cineva vrea să se specializeze în unul din aceste domenii atunci se va acorda prea puțină atenție unuia dintre ele și mai bine să rămână așa cum este acum”.

”Având în vedere că astăzi tinerii sunt un pic mai diferiți decât noi, poate aceasta ar fi o nouă oportunitate să își descopere talentele sale și să fie mai buni în ceea ce vor face în viitor”.

”Cred că ar fi prea mult informație în aceeași carte pentru un copil și ar fi greu de însușit că și așa sunt multe în program dar să mai bage tot într-o carte, cred că e prea mult”.

Pe 16 mai, Ministerul Educației și Cercetării a prezentat conceptul noului curriculum național, care propune două perspective de schimbări. Disciplinele existente nu vor fi reduse, însă vor fi integrate cu noi discipline. Potrivit deciziei Ministerului Educației și Cercetării, din 2025 ar putea fi comasate educația tehnologică cu informatica și introdusă robotica, sub denumirea „Informatică și inginerie”, iar din 2026 ar putea fi comasate următoarele materii: Educația muzicală, Educația plastică, Educația tehnologică, Coregrafie și Arta teatrală, sub denumirea „Arte”.

Noul Curriculum național este expus pentru dezbateri publice până în luna august 2024.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA

Cele mai citite știri

Social media