Facebook/Ministerul Muncii și Protecţiei Sociale al Republicii Moldova

Un Centru Digital de Inovare Socială va funcționa în cadrul Ministerului Muncii

Ministerul Muncii și Protecției Sociale promite că va acționa prompt la problemele cu care se confruntă cetățenii din Republica Moldova, odată cu inaugurarea primului Centrului Digital pentru Inovare Socială, în cadrul căruia vor fi unificate și digitalizate toate serviciile de asistență și protecție socială. Această entitate ar urma să ajute responsabilii din cadrul ministerului de resort să poată detecta și elimina erorile și frauda. Deschiderea Centrului a fost posibilă cu suportul financiar al Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare și UNICEF în Moldova.

 

În cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale au fost deschise trei birouri cu 19 locuri de muncă, dintre care doar 5 au fost ocupate. Până la sfârșitul anului, responsabilii dau asigurări că vor mai recruta încă 14 dezvoltatori IT. Specialiștii din echipa tehnică afirmă că pentru Minister este o provocare trecerea de la evidența pe hârtie la formatul digital.

”Oamenii trebuie să se obișnuiască cu ideea că nu mai este hârtie și totul trebuie să fie digital, în plus avem semnături electronice toți pot vedea cine a accesat informația, modificări, adică ne orentăm la soluții, să avem o transparență, cine și la ce etapă este pentru procesul chiar și aceea cerere care va fi implimentată în orice etapă decizională”, Victor Papanaga, șeful echipei tehnice

În prezent, Ministerul Muncii și Protecției Sociale administrează peste 370 de servicii sociale. Potrivit ministrului Alexei Buzu, Centrul Digital pentru Inovare Socială urmează să ofere servicii mai calitative persoanelor vulnerabile.

”Până la sfârșitul anului avem trei priorități: să pregătim sistemul de compensații pentru următoarea perioadă rece a anului, să asigurăm că avem un sistem de management de caz de a administra intervențiile de asistentă socială și cel mai important că noi lucrăm acuma la o platformă unică pe care să integrăm toate sistemele pe care le avem, de exemplu un sistem din asistența social nu comunică cu cel din partea muncii sau din cel al inspectoratului din partea muncii și noi ce facem este să avem o platformă unică și aceste sisteme să comunice și să vedem trasabilitatea unui beneficiar pe toate programele pe care le administrăm”, Alexei Buzu, ministrul Muncii și Protecției Sociale.

Acest proiect de digitalizare implimentat în cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale va facilita luarea deciziilor și elaborarea politicilor sociale corecte, echilibrate și axate pe interesul cetățenilor, afirmă reprezentanții partenerilor externi.

”Noi și partenerii vom sprijini Ministerul Muncii și Protecției Sociale, vom crea o arhitectură digitală integrată, ca să lege în timp sistemele existente. Crearea acestui centru pentru inovare în minister va crește depedența tehnică și vom avea un sistem de protecție mai abil, care să ajungă la fiecare persoană care are nevoie”, Daniela Gasparikova, reprezentanta PNUD în Republica Moldova.

”Noi am fost de la început de minister pentru a proteja cei mai vulnerabili copii. Reforma Restart și digitalizarea nu sunt doar schimbări administrative, dar foarte important pentru beneficiari și o rază de speranță pentru viitorul copiilor noștri. Vom continua să consolidăm sistemul pentru a oferi mai rapid servicii familiilor și copiilor. Împreună vom asigura un viitor mai luminos pentru fiecare copil”, Maha Damaj, reprezentantă UNICEF în Republica Moldova.

Proiectul implementat de PNUD are un buget estimat la 8,5 milioane de dolari și o durată de trei ani. Prima contribuție în valoarea de 850 de mii de dolari reprezintă bani de la UNICEF, din Fondurile Ministerului pentru Cooperare Economică și Dezvoltare a Republicii Federale Germania.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA