Transportatorii anunță o posibilă grevă și cer o întrevedere cu premierul Dorin Recean

Transportatorii anunță o posibilă grevă și cer implicarea premierului Dorin Recean pentru a soluționa mai multe probleme din domeniu. Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto a transmis și o scrisoare deschisă prim-ministrului.

 

Printre probleme anunțate de aceștia se numără: prelungirea de drept a autorizațiilor pentru serviciile regulate în trafic național.

„Am atenționat că micșorarea termenului de valabilitate a autorizațiilor, inclusiv modificarea/anularea termenului/condițiilor de prelungire de drept a autorizațiilor deținute de operatorii de transport la momentul modificărilor a fost obiectul unor cauze la CtEDO, inclusiv împotriva Republicii Moldova. Republica Moldova deja a fost condamnată pentru astfel de ilegalități, iar continuarea acestora denotă doar că  ambițiile unor funcționari publici sunt mai presus de lege”.

O altă problemă ar fi dotarea unităților de transport cu aparate de casă. Potrivit APOTA, scopul real este promovarea unor interese corupționale, de grup.

„Așa cum am menționat și mai înainte operatorii de transport nu se împotrivesc ideii de a dota unitățile de transport cu aparate de casă. Regretăm că propunerile noastre de modificare a Codului contravențional și a Codului Fiscal, care aveau drept scop ridicarea nivelului de disciplină financiară și stabilirea exactă a competențelor organelor de control în acest domeniu și a răspunderii individualizate a fiecărui subiect implicat, au fost respinse fără nici o explicație. Transportatorii cunosc că scopul modificărilor aduse la CTR legat de dotarea cu aparate de casă nu este legat de necesitatea ridicării disciplinei financiare, fiscalizarea a fost utilizată doar ca motiv formal. Scopul real este promovarea unor interese corupționale, de grup”.

APOTA mai spune că așa și nu a fost elaborată metodologia de calcul a tarifelor.

„APOTA încă în luna martie a prezentat propuneri privind metodologia de calcul a tarifelor. Tot în acea perioada am participat la ședința în cadrul MIDR. Promisiunea de atunci a Secretarului de Stat era că în următoarele  două săptămâni MIDR vine cu redacția finală. Apoi a urmat o pauză, când MIDR a evitat acest subiect. Noi transportatorii activăm în condiții, care nu au nicio legătură cu economia de piață. Condițiile actuale nu se deosebesc deloc de condițiile care au existat în perioada statului capturat. Cu regret, pentru transportatori nimic nu s-a schimbat”.

O altă problemă enunțată ține de activitatea gărilor.

„Deja de aproape două săptămâni de când ANTA a eliberat Notificarea pentru activitatea de autogară întreprinderii de stat, aceasta încă nu și-a început activitatea. Până în prezent în mod ilegal activitatea de autogară este efectuată de către întreprinderea grupării Vîlcu-Andronachi.Ilegalitatea acestei activități este evidentă. Tot ce este necesar pentru  deservirea de către gările de stat a rutelor regulate naționale a fost discutat și agreat între întreprinderea de stat și transportatori. Doar dorința de a începe activitatea lipsește din partea întreprinderii”.

APOTA susține că evoluția acestor subiecte a ajuns până în punctul în care transportatorii sunt nevoiți fie să audă o soluție obiectivă adoptată de urgență, fie să declanșeze proteste.

„Transportatorii rutieri de persoane până în prezent nu au solicitat și nu au avut întâlnire cu Dumneavoastră, dar credem că este timpul ca problemele acumulate să fie discutate pentru a depune un efort comun  în încercarea de a le găsi soluții”

Reprezentanții Guvernului nu au venit deocamdată cu o reacție.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA