Cabinetul de miniștri a aprobat mai multe modificări care vor contribui la angajarea mai rapidă a șomerilor în câmpul muncii. Totodată, furnizarea de date cu referire la angajatorii și salariații beneficiari de suport din partea statului va fi simplificată.
Proiectul prevede diversificarea și extinderea modalităților de înregistrare a cetățenilor cu statut de șomer.
„Persoanele neangajate se pot înregistra la una din subdiviziunile teritoriale, dar și on-line, cu suportul specialiștilor din cadrul Centrelor Unificate de Prestare a Serviciilor Publice sau accesând sistemul e-iss.anofm.md. De asemenea, potrivit documentului, termenul de înregistrare repetată cu statut de șomer va fi extins de la 3 la 6 luni, iar criteriile de scoatere din evidență a șomerilor vor fi schimbate”, precizează Serviciul de presă al Guvernului.
În conformitate cu modificările probate, urmează a fi revizuit modul de plată a indemnizației unice de încadrare și modalitatea de calcul a cuantumului indemnizației de șomaj pentru persoanele care s-au aflat în concediu de maternitate/concediu de îngrijire a copilului până la vârsta de 3 ani.
În același timp, cuantumul indemnizației de șomer va fi stabilit uniform, indiferent de circumstanțele de eliberare din câmpul muncii și va constitui 40% din venitul mediu lunar asigurat al persoanei.
Șomerii care au înființat o afacere vor putea aplica, după 12 luni, la subvenția ce ține de procurarea echipamentelor tehnologice și dotarea spațiilor amenajate, destinate activității economice.
O altă prevedere ține de extinderea acordării subvențiilor în cadrul măsurii de susținere a proiectelor de inițiative locale în toate localitățile rurale și stabilirea dreptului de a depune dosarul pentru subvenție o dată la 2 ani.
Modificările vor intra în vigoare la data de 31 ianuarie.