Raport la final de mandat. Oleg Tofilat, despre divergențele în activitate și concepte de perspectivă

În 10 ani, transportul de călători va aduce venituri mai mari decât cel feroviar. Asta susține directorul general al Căii Ferate din Moldova, Oleg Tofilat.

În cadrul unei  conferințe de presă cu tema „Calea Ferată din Moldova – 3 ani de provocări, progrese și rezultate”, susținute la final de mandat, șeful CFM a vorbit atât despre realizările obținute în perioada respectivă, cât și despre viziunile asupra dezvoltării întreprinderii.

O chestiune importantă e legată de inovarea transportului de călători. Văd o mare perspectivă a acestui sector, în termen de 7-10 ani, transportul de călători, sunt sigur, că va aduce venituri mai mari decât cel feroviar. Pentru asta trebuie să începem cu o conectivitate bună cu orașele mari, care se află în raza de 500-700 km. Să începem a promova produse intermodale, acolo unde călătorii schimbă autobuzul cu trenul sau avion-tren și să mergem pe hub-uri logistice și conexiuni cu aeroporturile”, a explicat Tofilat.

Cât despre activitatea de zi de zi a unui director al CFM, Oleg Tofilat a spus că există 4 filiere – activitatea operațională, agenda de ivestiții, agenda de reformă și reziliența ce prevede adaptarea la noile cerințe ale pieței.

Trenurile trebuie să meargă zi de zi. Asta înseamnă că trebuie la timp să fie combustibil, să asigurăm materialele necesare, să ascultăm atent clienții. Totodată, promovarea foarte activă a unei agende de investiții este esențial pentru  supraviețuirea sectorului peste 5-6 ani”, a explicat Oleg Tofilat.

În privința celei de-a patra dimensiuni, reziliența, directorul general al CFM afirmă că aceasta a pornit în luna februarie 2022, odată cu declanșarea agresiunii Federației Ruse în Ucraina.

„Această agresiune a dat peste cap toată practica logistică care a existat până atunci. Trebuia și trebuie să ne adaptăm foarte repede la schimbările de piață. Aici e evidentă principala mea divergență cu factorul politic. Fiindcă, în viziunea mea, cele mai importante sunt filierele nr.1 și nr. 2. În opinia factorului politic, maximă atenție trebuie acordată reformelor și separării. Ideea în sine e foarte bună, însă trebuie făcută nu cu așa viteză, ci cumpătat, ca să aducă valoare adăugată sectorului”, a relatat directorul CFM.

Oleg Tofilat și-a exprimat convingerea că Calea Ferată trebuie să se orienteze spre piață, în special la capitolul transport marfă.

Asta înseamnă că trebuie să fim în contact foarte strâns cu  exportatorii de cereale, cu importatorii de combustibil, cu importatorii de materiale de construcție, cu acele mărfuri vagonabile care nu sunt foarte multe, pentru a mări la maxim cantitățile transportate. Pentru a fi sensibil pieței, avem nevoie de o organizație modernă, dinamică, care simte riscurile. În acest sens, e nevoie de infrastructură, material rulant și de resurse umane calificate pentru a gestiona. Dacă neglijăm oricare din aceste resurse, cu certitudine compromitem toate activitățile ”, e convins Tofilat.

Totodată, acesta menționează necesitatea interacțiunii cu factorul politic, întrucât posibilitățile administratorului CFM sunt relativ limitate, dar și creării centrelor logistice multimodale.

Acestea vor contribui la sporirea esențială a atractivității transportului feroviar. Avem de lucrat mult la investiții în materialul rulant pentru că și locomotivele, și vagoanele sunt într-o stare destul de avansată de uzură”, a atras atenția Oleg Tofilat.

Reamintim că marți, 13 februarie, este ultima zi de mandat a lui Oleg Tofilat în calitate de director general al întreprinderii, urmare a aprobării cererii de demisie depuse la finalul lunii ianuarie.

CITEȘTE ȘI: Oleg Tofilat, despre motivele plecării de la CFM: ”Este o decizie personală”

Interimatul funcției de director general a fost preluat de către Serghei Tomșa, actual vice-director general, la propunerea Agenției Proprietății Publice.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA

Cele mai citite știri

Social media