Calea Ferată din Moldova
Calea Ferată din Moldova

Prețul călătoriei cu trenul spre Ungheni se va dubla. Când vor intra în vigoare noile tarife

Prețul călătoriei cu trenul spre Ungheni se va dubla, iar noile tarife vor intra în vigoare în următoarele zile. Agenția Proprietății Publice a modificat procedura de stabilire a tarifelor și acest lucru urmează să se întâmple și cu transportul de mărfuri. Măsurile sunt luate de autorități în speranța că această ajustare a tarifelor va contribui la stabilizarea situației din domeniu.

Sunt ultimele zile în care oamenii pot profita de prețuri mai mici pentru călătorii. Tarifele variază în funcție de clasă. De exemplu, biletul care costă acum 22 de lei se va scumpi până la 55 de lei. La clasa trei, prețurile vor crește de la 27 la 61 de lei. Călătorii care preferă să circula în clasa superioară vor plăti 80 de lei, în loc de 50.

”Distanța Ungheni – Chișinău, poate fi parcursă cu trenul în aproximativ trei ore, asta ar însemna cu o oră mai mult decât cu microbuzul. Cu toate acestea, mulți pasageri optau pentru călătoriile cu trenul datorită prețurilor mai mici. Odată cu scumpirea biletelor însă, numărul doritorilor ar putea să scadă”, Marina Papuc, jurnalistă ONE TV.

Șeful Agenției Proprietății Publice, instituție care gestionează întreprinderea Calea Ferată, spune că ajustarea tarifelor nu putea fi evitată. Întreprinderea are datorii de aproape 200 de milioane de lei.

”Prețurile în primul au fost ajustate conform unei metodologii foarte clare, în primul rând acoperirea tuturor costurilor. La fel, la Agenție sunt în procedură de aprobare tarifele pentru transportare de marfă”, Roman Cojuhari, șeful Agenției Proprietăți Publice.

Oamenii spun că nu sunt surprinși de această majorare, având în vedere că în ultima perioadă scumpirile se țin lanț.

”Asta foarte rău influențează la oameni în general”.

”Deja prețul care este…ce să fac, dacă trebuie”.

”Peste normalitate…acum se scumpesc mai multe lucruri”.

De luna trecută, Calea Ferată a Moldovei a decis sistarea a două curse de tren: Chișinău – Tighina și Bălți – Rogojeni. Astfel, țara noastră rămâne în prezent doar cu o singură cursă operabilă, cea de la Chișinău spre Ungheni. Pe lângă asta, din cauza problemelor financiare, angajații nu și-au primit salariile, în unele cazuri, și de șase luni. În ultimul an, 900 de feroviari au demisionat. Iar cei rămași să activeze amenință cu proteste.

 

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA