Calea Ferată din Moldova
Calea Ferată din Moldova

Prețul biletelor pe ruta feroviară Chișinău-Ungheni s-ar putea dubla. Cât ar urma să achite pasagerii

Prețul biletelor pe ruta feroviară Chișinău-Ungheni, singura cursă internă rămasă, s-ar putea dubla. Potrivit directorului general interimar al Căii Ferate din Moldova, Serghei Tomșa, majorarea tarifelor ar putea ajuta compania să depășească dificultățile financiare și să soluționeze problema întârzierilor salariale.

”Vă spun dacă te duci cu rutiera pân la Ungheni avem 107 km, achită în jur la 90 de lei, pentru un pasager, care duce cu tren e 27 de lei. Păi nu este normal. Vedem o soluție – eu cred că pot să fie la o 100% majorat, adică o s-ajungem de 2 mai scump pân la Ungheni”, Serghei Tomșa, director interimar al CFM.

Serghei Tomșa a subliniat că măsura este necesară pentru a reduce pierderile companiei. El însă nu a oferit detalii despre momentul în care această majorare ar putea fi aplicată.

”Pentru unii pasageri ai trenului Chișinău-Ungheni, această rută rămâne singura posibilitate de a ajunge în capitală și înapoi. Cu toate acestea, oamenii se plâng de condițiile precare – toaletele nefuncționale, frigul din vagoane și alte aspecte care creează disconfort în timpul călătoriei. Unii pasageri consideră că majorarea tarifelor ar fi justificată doar dacă s-ar îmbunătăți condițiile de călătorie”, Dementii Cuțevițchi-Negruța, jurnalist ONE TV.

Majoritatea pasagerilor consideră că majorarea tarifelor nu este justificată deoarece condițiile din tren sunt departe de a fi ideale.

”În primul rând o să fie condiții. Ca să majoreze trebuie să fie condiții de a majora. Să schimbe trenul, să fie cald. Iată, noi dimineața venim cu pătura, cu pleduț.

-Numai așa? Că așa-i de frig în tren?

– Da, foarte frig în tren. Iata uitați cum noi venim la lucru și să vă uitați la geamurile, că ele-s stricate, înăuntru-i frig”.

”Înțelegeți, fiecare persoană are posibilitățile sale financiare. Unii își pot permite acest lucru, iar alții nu. De exemplu, persoanele în vârstă, pensionarii, nu își pot permite. Pentru noi, poate este mai ușor, deoarece câștigăm bani, dar pentru ei situația este diferită”.

Iar angajații întreprinderii susțin că pentru a rezolva problema salariilor restante este nevoie ca prețurile la bilete să crească.

”Da, în așa condiții nu chiar merită. Dar, cu așa preț de nimic, noi și așa așteptăm o copeică, când să primim”.

Potrivit angajaților CFM, trenul Chișinău-Ungheni transportă zilnic aproximativ 400 de pasageri. Deși un bilet de tren costă doar 27 de lei, prețul unei călătorii cu autobuzul pe aceeași rută este de 80 de lei, ceea ce face ca trenul să fie o soluție mai ieftină pentru mulți călători.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA