„Poșta Moldovei” anunță că a fost reluată prestarea parțială a serviciilor

Echipa „Poșta Moldovei” anunță că a fost reluată prestarea parțială a serviciilor, după atacul cibernetic care a avut loc marți, 20 februarie, asupra întreprinderii.

În context, Guvernul comunică că se află în colaborare strânsă cu întreprinderea afectată și cu autoritățile statului responsabile de securitate cibernetică pentru a adresa această problemă cât mai rapid și eficient posibil.
Guvernul a fost informat imediat despre incidentul cibernetic care a afectat recent Poșta Moldovei, o companie vitală în oferirea serviciilor poștale și financiare pentru cetățenii noștri.  Autoritățile iau în serios acest incident. Lucrează o echipă inter-instituțională iar eforturile noastre comune sunt concentrate pe recuperarea completă și sigură a sistemelor afectate, precum și pe investigarea circumstanțelor acestui atac, pentru a preveni astfel de incidente în viitor.  Angajații instituțiilor, dar și cetățenii sunt îndemnați să fie foarte vigilenți și să nu deschidă mesajele cu link-uri false, și să nu răspundă la mesaje trimise de persoane necunoscute sau care conțin fișiere îndoielnice, chiar dacă pare că sunt trimise de pe adrese sigure”, a menționat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, în cadrul conferinței de presă.
Totodată, „Poșta Moldovei” aduce la cunoștință că, sistemul informatic al întreprinderii a fost supus unui atac cibernetic de tip „ransomeware” care a afectat funcționalitatea acestuia și datele critice.
Evenimentul respectiv este un incident de securitate a informației, cu statut critic, drept consecință a fost periclitată/sistată prestarea serviciilor în data de 20.02.2024. De menționat, conform Politicii în domeniul securității informației a Î.S. „Poșta Moldovei” a fost menținută confidențialitatea datelor întreprinderii, a clienților și furnizorilor, însă atacul a afectat disponibilitatea acestora”, a precizat întreprinderea.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA