Elevii din clasele a XI-a și a XII-a sunt invitați să îi ajute pe colegii lor mai mici să se pregătească pentru examenul de matematică. Ministerul Educației și Cercetării (MEC), împreună cu Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare, a lansat campania „Matematica de la egal la egal”, susținută de UNICEF și PNUD. Scopul este ca peste 600 de elevi de liceu să devină mentori pentru cei din clasa a IX-a, oferindu-le sprijin și explicații la teme dificile.
Cei care doresc să participe se pot înscrie pe platforma dedicată. După selecție, vor primi instruiri și resurse educaționale pentru a-i ajuta cât mai bine pe colegii lor. Platforma oferă și informații despre examene, teste de pregătire și materiale utile.
„În anul curent, examenele de absolvire a gimnaziului vor avea loc cu monitorizare externă, iar lucrările scrise de elevi vor fi verificate în mod centralizat. În paralel cu aceste măsuri, venim cu un șir de acțiuni prin care susținem elevii care au de trecut prin examene. Am lansat un program remedial pentru 6.000 de elevi cu reușita mai slabă la matematică, aceștia urmând să aibă lecții gratuite cu cei mai buni profesori din țară. Această măsură este suplimentată și de campania pe care o lansăm astăzi și prin care ne propunem să promovăm învățarea de la egal la egal. Ne dorim ca toți elevii din clasa a IX-a să poată susține examenul la matematică”, a declarat ministrul Educației, Dan Perciun.
Pentru a ajuta elevii, vor fi organizate instruiri pentru mentori și profesorii lor, iar materialele de studiu vor fi completate cu lecții video și sesiuni live, unde profesorii vor răspunde la întrebările elevilor. Potrivit MEC, acest model de învățare a fost testat deja la Liceul „Alexei Mateevici” din Dondușeni. Campania se bazează pe această experiență și este parte a unui program mai amplu de modernizare a educației, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD și UNICEF.
„Obiectivul nostru comun este clar: să îmbunătățim performanțele elevilor la matematică, să consolidăm învățarea prin colaborare și să ghidăm elevii spre cariere de succes”, a declarat Seher Ariner, Reprezentantă Rezidentă adjunctă PNUD Moldova
Trebuie să amintim că în sesiunea de examene din 2024, aproximativ 1.600 de elevi nu au reușit să promoveze examenul la matematică nici după a treia încercare.