Numeroase bănci, instituții media și companii aeriene sunt afectate vineri de o întrerupere majoră a serviciilor informatice. Sunt afectate aeroporturi din întreaga lume, inclusiv din România. Se întâmplă din cauza faptul că sistemul IT a picat peste tot.
Compania aeriană germană Lufthansa, cât și SAS Airline, cu sediul în Scandinavia, sunt cele mai recente companii aeriene care au raportat perturbări.
Lufthansa spune că, în prezent, recuperarea rezervărilor companiei poate fi limitată, dar se lucrează la o soluție.
Aeroportul din Praga a fost, de asemenea, afectat de întreruperea sistemului de check-in și spune că unele plecări din capitala cehă sunt întârziate.
Compania aeriană germană Eurowings raportează, de asemenea, că sistemul său de check-in online nu funcționează în prezent.
Și în Irlanda de Nord, Aeroportul Internațional Belfast spune că întreruperea afectează aeroportul, dar zborurile rămân operaționale.
Cel mai mare aeroport elvețian din Zurich anunță, de asemenea, că avioanele nu au permisiunea să aterizeze.
„Întreruperea are un impact asupra zborurilor de la și către Schiphol”, a declarat un purtător de cuvânt, adăugând că nu este încă clar câte zboruri au fost afectate, scrie hotnews.ro
Toate zborurile mai multor companii aeriene importante din SUA – inclusiv Delta, United și American Airlines – au fost oprite la sol vineri dimineață din cauza unei probleme de comunicare, a anunțat Administrația Federale a Aviației (FAA)
În Marea Britanie, televiziunea Sky News și-a întrerupt transmisia din cauza acestor probleme. Canalul nu a putut transmite în direct în această dimineață, spune președintele executiv al companiei.
Microsoft a anunțat că ia „măsuri de atenuare” după problemele de serviciu, relatează agenția de presă AFP. Compania spune că investighează probleme cu serviciile cloud din SUA și o problemă care afectează mai multe dintre aplicațiile și serviciile sale.
Zborurile din țara noastră nu au fost afectate, precizează reprezentanții Aeroportului Internațional Chișinău.