Primul terminal logistic multimodal din Moldova a fost instalat de la stația feroviară Berești, în parteneriat cu USAID. Despre acest lucru a anunțat Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Conform comunicatului, scopul studiului de fezabilitate, efectuat în următoarele luni de către o companie internațională este de a oferi Guvernului un tablou amplu pentru dezvoltarea terminalul logistic multimodal. Acesta va integra toate tipurile de transportare a mărfurilor: terestră, în containere, și mărfuri generale.
În baza acestui studiu, Guvernul va putea identifica investitori internaționali dispuși să dezvolte un hub regional logistic în Moldova.
Secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Viorel Garaz a menționat că dezvoltarea unui hub logistic regional la Berești va genera multiple oportunități economice pentru Moldova, dar și beneficii pentru și țările vecine.
,,Deși investiția de dezvoltare a unui astfel de complex logistic va fi considerabilă, ajungând la câteva milioane de dolari, veniturile generate de această infrastructură vor fi însemnate. Este o investiție extrem de atractivă atât pentru investitorii internaționali, cât și pentru potențialii investitori din țară și din regiune”, a menționat Viorel Garaz.
Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a mai adăugat că în prezent, Moldova nu dispune de o rețea logistică complexă care să ofere o alternativă competitivă transportului rutier, chiar dacă terminalele intermodale (care includ rutele maritime și feroviare) sunt un element cheie al lanțului logistic pentru economie. Astfel, este important crearea unor terminale în Moldova care vor transforma țara într-un hub sau nod regional pentru transportul internațional de mărfuri, deoarece această infrastructură va facilita accesul către coridoarele internaționale.
Potrivit analize inițiale a posibilităților de dezvoltare a Complexului modal Berești, actualmente în țară nu există un sistem de transport intermodal. Principalele fluxuri de marfă din Moldova sunt cele care tranzitează din Ucraina către Uniunea Europeană. În lipsa infrastructurii date, Moldova este exclusă din intensitatea schimbului de mărfuri fiind lipsită de venituri considerabile în bugetul public, iar partenerii din Est și din Vest preferă identificarea unor rute de ocolire a Moldovei.