Gropile au răsărit ca ciupercile după ploaie pe străzile din Capitală. Chiar și drumurile renovate recent s-au umplut de adevărate cratere după ce s-a topit zăpada.
Șoferii se plâng că sunt nevoiți să facă slalom și că o clipă de neatenție îi costă scump.
Conducătorii auto cred că de vină ar fi materialele de proastă calitate utilizate pentru reparația drumurilor.
„Nu este bine, deoarece materialele sunt de proată calitate, dar în principiu se poate circula, doar că foarte atent. Dar sunt foarte multe gropi”.
„Foarte, foarte multe. Și nu înțeleg ce fel de asfalt folosesc, mașina trece și din urma ei sare asfaltul. Cum plătim noi impozitele, ar trebui să fie niște drumuri de aur”.
„Așa este timpul. Nu putem da vina pe nimeni, la noi se potrivesc mai mult drumurile din beton, decât cele din asfalt, fiindcă ziua se topește, iar noaptea îngheață”.
Potrivit șefului Direcției Generală Mobilitate Urbană (DGMU) a Capitalei, Vitalie Mihalache, drumurile au început să fie reparate săptămâna trecută, dar procesul este unul anevoios din cauza timpului instabil. Unele porțiuni care urmau să fie reparate erau acoperite cu gheață, iar alte segmente sunt extrem de aglomerate, susține șeful Direcției.
„Au fost executate lucrări de plombare pe o suprafață de aproximativ 600 de metri pătrați, au fost intervenții în toate sectoarele orașului Chișinău. Avem și un plan determinat pe străzile care urmează să intervenim. Acest plan se referă cu prioritate la drumurile principale pe care se deplasează transportul public municipal, dar și drumurile secundare care, de asemenea, sunt exploatate de transportul public. Și doar ulterior se va interveni pe drumurile secundare unde nu circulă transportul public”, relatează Vitalie Mihalache, șef Direcția Generală Mobilitate Urbană.
Muncitorii de la Exdrupo, întreprindere responsabilă de reparația drumurilor, susțin că în acest an sunt mult mai multe gropi decât anii trecuți.
„Noi, în primul rând, protejăm drumurile, carosabilul. Ca să nu se formeze gropi mai adânci, suntem nevoiți să punem „asfalt rece”. Nu-i fierbinte, el nu-i pe mult timp, o perioadă oarecare protejăm drumul, în orice caz, să nu se mărească gropile. Anul acesta, față de anul precedent, s-au format gropi mai mari. Gropile au apărut după ploi, după zăpadă”, spune Vasile Căpățînă, muncitor EXDRUPO.
Direcția Generală Transport Public și Căi de Comunicație are în gestiune 1000 de km de drum.