După numeroase tergiversări și aproape trei ani de lucrări, autoritățile anunță un nou termen pentru redeschiderea podului de la Mihai Viteazul. Este vorba despre data de 29 iunie. O dispoziție în acest sens a fost semnată de viceprimarul Ilie Ceban. Totuși, șoferii sunt sceptici.
VO: Podul Mihai Viteazul continuă să creeze dificultăți în trafic pentru șoferii din capitală. După aproape trei ani de lucrări, patru benzi din cele șase de pe podul Mihai Viteazul vor fi redeschise circulației.
Deocamdată, traficul se desfășoară pe două benzi. Muncitorii intervin pe segmentul reparat anterior, unde se fac ultimele ajustări. Termenul anunțat de primărie este 29 iunie, însă mulți șoferi sunt sceptici și cred că lucrările vor mai dura.
Timp de nouă luni, circulația s-a desfășurat doar pe partea renovată a podului, pe direcția de deplasare spre sectorul Rîșcani al Capitalei. Acum, acest segment a fost, din nou închis, pentru intervenții suplimentare. Șoferii care circulă prin zonă spun că pe porțiunea dată au început să apară noi gropi în asfalt.
”Ei spuneau anul trecut, nu? – Nu credeți că duminică va fi gata? – Nu cred. Și a început din nou să se strice asfaltul acolo”
Potrivit unei dispoziții semnate de viceprimarul Ilie Ceban, din 29 iunie, circulația va fi deschisă pe patru benzi ale podului Mihai Viteazul, câte două pe sens. Lucrările vor continua pe alte două benzi, până la sfârșitul anului. Actul semnat de viceprimarul Ilie Ceban spune că termenii corespund contractului.
”Cam se întârzie, pot să vă spun. Așteptăm să se deschidă că e tare aglomerat aici. Greu trecem. Se întârzie”.
”Dar nu au spus care duminică, în ce lună va fi gata”.
”Eu cred că nu. Vedeți cum decurge lucrul. De câți ani deja oamenii se chinuie”.
”Nu, nu vor termina. – De ce? – Păi, ei de multe ori au promis”.
Termenul de finalizare a lucrărilor la podul Mihai Viteazul a fost amânat în repetate rânduri.
”Vreau să revenim la acest subiect, atunci când vor fi încălcați termenii de contract în aprilie 2025, vom discuta despre porțiuni separate, lungi și tot așa mai departe”, spunea Ion Ceban în iulie, 2024.
”Este clar că are (legătură cu alegererile n.r.), tot ce face primarul are legăturile cu alegerile. Eu nu am văzut o activitate să nu fie legată de alegeri. Era foarte simplu să înțelegem dacă e ok sau nu. Trebuia să fie publicat contractul fără partea financiară, să admitem că e secret. Contractul și, la astfel de lucrări, întotdeauna trebuie să existe un calendar al lucrărilor. Imediat ce podul va fi dat în exploatare, oamenii vor uita că au stat zile întregi în ambuteiaje, pe acest pod. Așa sunt oamenii creați, noi tot ce e rău uităm și vedem tot ce este bun”, a declarat urbanistul Victor Chironda.
Podul nu a fost gata în aprilie, dar au crescut costurile pentru lucrări. Mai exact, în 2022, proiectul a început cu un buget de 78 de milioane de lei, dar costurile au crescut până la 108 milioane de lei.
Podul are o lungime de 300 de metri și o lățime de 26 de metri. Este prevăzut cu șase benzi de circulație și două trotuare pietonale, fiind una dintre arterele importante ale traficului din capitală. Construcția a fost dată în exploatare în 1974, iar aceasta este prima reparație capitală din ultimii 50 de ani.