Două segmente de drum din Republica Moldova vor face parte din rețeaua transeuropeană de drumuri

Două segmente de drum R7 – Soroca-Drochia-Costești, frontieră cu România și R30 – Anenii Noi-Căușeni-Ștefan Vodă, frontieră cu Ucraina, precum și tronsoanele de cale ferată Chișinău-Căinari–Basarabeasca și Bălți-Ocnița vor face parte din rețeaua transeuropeană de drumuri, informează Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Acest lucru îl prevede Memorandumul de înțelegere la nivel înalt între Uniunea Europeană și Republica Moldova privind hărțile indicative ale Rețelei transeuropene de transport (TEN-T) din Republica Moldova.

Documentul a fost semnat online de către ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, și directorul general al Direcției Generale pentru Mobilitate și Transport a Comisiei Europene (DG MOVE), Magda Kopczynska”, precizează MIDR.

Potrivit MIDR, hărțile orientative ale Rețelei transeuropene de transport includ coridoare europene de transport către Republica Moldova și Ucraina.

Coridorul nord-baltic a fost extins prin Lvov şi Kiev până la Mariupol; Coridorul baltic-Marea Neagră – Marea Egee a fost extins prin Lvov, Cernăuţi (România şi Moldova) până la Odesa; iar prin Lvov vor trece coridoarele Baltic-Adriatic şi Rin-Dunăre”, comunică specialiștii.

Acordul va contribui la asigurarea coerenței dintre rețeaua transeuropeană de transport a UE și rețeaua de transport a Moldovei și subliniază importanța conectivității și dezvoltării infrastructurii sustenabile de transport între țara noastră și țările vecine ale UE.

Reprezentanții MIDR afirmă că includerea rutelor logistice în rețeaua TEN-T va contribui la atragerea investițiilor europene pentru modernizarea infrastructurii de transport și va elimina obstacolele existente în desfășurarea operațiunilor logistice.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA