În anul 2024, în școlile din Republica Moldova au fost raportate 1.200 de cazuri de bullying, ceea ce reprezintă 15% din totalul cazurilor suspecte de abuz în instituțiile de învățământ. Aceste date au fost prezentate în cadrul unei ședințe publice organizate la Parlament.
Noțiunea de bullying a fost introdusă în legislația națională în 2022, iar din 2023 Ministerul Educației și Cercetării a început raportarea cazurilor.
Deputata Angela Munteanu-Pojoga, una dintre autoarele inițiativei legislative, a subliniat că numărul crescut de cazuri poate indica o creștere a încrederii elevilor în sistem și dorința acestora de a raporta abuzurile. Totodată, aceasta a atras atenția asupra necesității unor măsuri mai eficiente pentru prevenirea și combaterea fenomenului, astfel încât fiecare elev să se simtă în siguranță la școală.
”Trebuie să ne intensificăm eforturile și să ne asigurăm că fiecare elev se simte în siguranță în școala sa, să creăm un mediu cald și prietenos în toate instituțiile educaționale”, a menționat deputata Angela Munteanu-Pojoga.
Potrivit Codului Educației, bullyingul este definit ca o formă de agresivitate repetată, intenționată, care creează un dezechilibru de putere între copii, elevi sau studenți, afectând demnitatea umană.