Mai multe branduri autohtone de haine și-au expus în aer liber creațiile pentru sezonul toamnă-iarnă 2025-2026. La prezentarea de modă din Chișinău au defilat atât adulți, cât și copii care au prezentat uniforme pentru noul an școlar. Designerii spun că, în acest an, se poartă stilul clasic, iar culorile care predomină sunt maro, bordo, ivory și verde. Ținutele au fost admirate de persoane de diferite vârste, care afirmă că au rămas impresionate și vor să aibă în garderoba lor haine „made in Moldova”.
Stilul clasic nu se demodează niciodată, spun creatorii autohtoni de articole vestimentare. Se potrivește în orice circumstanțe atât femeilor, cât și bărbaților, iar o piesă vestimentară care nu trebuie să lipsească din garderobă este sacoul.
”Începând de la costume clasice cu fustă și costum cu pantaloni clasici și pentru birou și pentru întâlniri de afaceri. Colecția pentru bărbați, iarăși sacouri clasice toate culorile și închise și deschise”, Elena Zagoreanu, reprezentant brand vestimentar autohton.
Anul acesta, în tendințe sunt pantalonii evazați și fustele lungi, mai afirmă producătorii autohtoni, care dau asigurări că colecțiile lor sunt în pas cu moda.
”Ne străduim să mergem înainte cu tendințele modei și să coasem ceea ce vrea clientul”, Elena Zagoreanu, reprezentant brand vestimentar autohton.
”Acum ne bazăm pe stilul „Back to office”, așa îi spunem sezonului în care oamenii se întorc din concedii și încep să se pregătească pentru o altă etapă. Este greu de numit aceste ținute o colecție. Sunt niște obiecte vestimentare de bază, pe care vreau să arăt cum poți să le combini între ele”, Ludmila Storojuc, designer vestimentar
În ceea ce privește uniformele școlare, producătorii locali afirmă că părinții optează pentru calitate și confortul celor mici, așa că ei nu ignoră acest aspect. Pentru toamna acestui an, designerii s-au gândit să corespundă atât așteptărilor părinților, cât și a copiilor. Aceștia au introdus în ținutele școlarilor mai multe carouri pentru a le oferi o pată de culoare.
”Multe fetițe la o anumită vârstă vor să semene mămicilor și încercăm să facem ținutele să aibă și ceva copilăresc dar să furăm și ceva din ce poartă mamele și să le combinăm. Începând de la costume pentru copii, rochițe, fustițe, pantaloni, veste, cămăși”, Mariana Bulat, reprezentant companie de haine pentru copii.
Deși prețul hainelor „made in Moldova” este unul mare, unii dintre cei aflați la prezentarea de modă ne-au spus că preferă hainele produse la noi în țară pentru că sunt de calitate.
”În garderoba mea, cred că 50 la sută din haine sunt de la producătorii autohtoni”.
”Sunt fericită că și la noi s-a început o promovare și un interes al publicului față de hainele care sunt create la noi”.
”Chiar am simțit unele costume care sunt pe corp, care se așează bine. Noi lucrăm mai mult de 8 ore și chiar le simt comode”.
La eveniment au participat cinci branduri locale.