Circulația rutieră pe podul de pe strada Mihai Viteazul din Capitală ar putea fi sistată până la sfârșitul verii

Circulația pe podul din strada Mihai Viteazu din Capitală ar putea fi sistată până la sfârșitul acestei veri. În prezent, autoritățile responsabile examinează posibilitatea deschiderii unor rute alternative, a comunicat la ședința operativă a serviciilor Primăriei  șeful adjunct al Direcției generale mobilitate urbană, Dumitru Ceban.

„Această decizie este în discuție. Am pregătit actele necesare în vederea identificării soluțiilor pe perioada de închidere a podului prin stabilirea rutelor de ocolire și examinăm potențiala închidere a podului începând cu 1 iulie până la 28 august a anului curent. Suntem în proces de discuție cu Calea Ferată din Moldova ce ține de mai multe aspecte tehnice privind traversarea căilor ferate. Deocamdată nu avem o decizie finală, însă examinăm posibilitatea redirecționării traficului pe rețeaua rutieră existentă”, a precizat Dumitru Ceban.

Săptămâna trecută, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană a Capitalei, Vitalie Mihalache, a anunțat că  pentru finalizarea acestei părți a podului, agentul economic a venit cu solicitarea  de a sista integral circulația pe pod.

Amintim că la reabilitarea podului de pe strada Mihai Viteazu din Chișinău se lucrează încă din august 2022. Deși lucrările de reabilitare a primei porțiuni a podului au început încă în martie 2023, acestea continuă și în prezent. Autoritățile municipale au dat vina pe complexitatea lucrărilor de strămutare a rețelelor electrice. Totodată, aceștia susțin că, între timp, au crescut și costurile acestui proiect de infractructură.

În total, pentru reabilitarea podului, din bugetul municipal au fost alocate 108 milioane de lei.

Potrivit proiectului, prima etapă a lucrărilor, care implică trei benzi de circulație, trebuia să fie finalizată până la data de 31 decembrie 2023, iar ulterior celelalte benzi urmau să fie închise. În februarie 2024 Primăria Chișinău a înaintat un nou termen – luna mai, iar în luna mai autoritățile municipale promit că lucrările vor fi gata în iunie.

Anterior, șeful Direcției Mobilitate Urbană, Vitalie Mihalache, a spus că termenul de finalizare a lucrărilor pe acest segment al podului Mihai Viteazu nu poate fi respectat din cauza unor lucrări suplimentare executate, iar liniile de înaltă tensiune creează dificultăți muncitorilor, în condițiile în care autoritățile nici nu știu cui aparțin unele dintre rețele.

Podul reprezintă o magistrală de interes sectorial, cu 6 benzi de circulație și două trotuare pietonale, având o lungime totală de 300 de metri și o lățime de 26 de metri.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA