Serviciul 112

Circa 140 mii de apeluri, înregistrate la numărul unic 112 de la începutul lunii. Topul problemelor semnalate

De la începutul lunii octombrie, în Sistemul informațional automatizat al Serviciului 112 a intrat un număr de 137.881 de apeluri. În topul solicitărilor se află cazurile medicale, urmate de necesitatea intervenției poliției.

Din numărul total de apeluri, 73 de mii au reprezentat urgențe reale. Așa încât, aproximativ 60% de apeluri recepționate la 112 au fost situații de urgențe reale în care s-a solicitat intervenția imediată a serviciilor specializate Ambulanță, Poliție, Pompieri”, se arată în comunicatul emis de Serviciul 112.
Potrivit datelor  Serviciului, de cele mai multe ori cetățenii au solicitat serviciul de Ambulanță.
Serviciul 112 înregistrând o medie zilnică de 2 055 de cazuri medicale. Hipertensiunea arterială, urmate de durerile abdominale, de cap sau de spate, copil bolnav reprezintă problemele medicale semnalate cel mai frecvent la numărul unic de urgență 112”, se precizează înc omunicat.
Serviciul de Poliţie gestionează zilnic 822 de cazuri din numărul total de urgențe, cele mai solicitate intervenții fiind agresiunile, conflictele și accidentele rutiere.
Pompieri intervin zilnic, în medie, la 30 de situații grave, în special în stingerea incendiilor.
Cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești.
Reprezentanții serviciului 112 reamintesc că centrele de preluare a apelurilor 112 sunt operative 24/7 pentru a ajuta cetățenii care au o urgență.
Potrivit specialiștilor, 40 la sută din apelurile primite nu reprezintă o urgență. În context, aceștia fac apel către cetățeni să sune la 112 cu responsabilitate.
Doar sunând responsabil la 112, putem beneficia de intervenții rapide și eficiente”, se arată în mesaj.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA