Primăria Capitalei ar putea dispune sistarea pentru două luni a circulației rutiere pe podul de pe strada Mihai Viteazul, aflat de doi ani în reparație. Potrivit autorităților municipale, această măsură ar fi fost solicitată de către compania care efectuează lucrările de reabilitare pentru ca podul să poată fi reparat până în luna noiembrie. Șeful adjunct al Direcției Generale Mobilitate Urbană, Dumitru Ceban, a anunțat că se analizează identificarea rutelor alternative.
Modalitatea prin care vor ajunge oamenii dintr-un sector în altul rămâne deocamdată neclară, iar locuitorii Capitalei sunt îngrijorați că traficul va fi și mai dificil, odată cu închiderea totală a podului.
”Acum doi ani, podul de pe Mihai Viteazu a intrat în reparație, iar autoritățile au promis că acesta va fi dat în exploatare în noiembrie 2024. În prezent, prima porțiune a podului este departe de a fi gata, iar Primăria pregătește o surpriză neplăcută pentru șoferi: de la 1 iulie, podul ar putea fi închis, iar circulația rutieră va fi sistată și redirecționată”, Liubovi Starii, jurnalist ONE TV
”Examinăm posibilitatea redirecţionării traficului pe rețeaua rutieră existentă”, Dumitru Ceban, șef adjunct al DGMU a Primăriei Chișinău.
Anterior, responsabilii de la Primărie au declarat că antreprenorul care efectuează lucrările a solicitat Primăriei să închidă căile de acces pe pod, pentru ca muncitorii să poată lucra „în liniște absolută”. Cele două părţi de pod au elemente comune, iar efectuarea corectă a lucrărilor necesită ca pe cealaltă jumătate de pod să nu fie vibrații, a explicat șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană.
”În condițiile date va fi posibilă finalizarea și inclusiv oferirea pentru circulație a primei părți de pod”, Vitalie Mihalache, șef al DGMU a Primăriei Chișinău.
Conducătorii auto sunt indignați că le ia prea mult timp să traverseze acest sector din cauza ambuteiajelor formate în preajma podului de pe strada Mihai Viteazu. Ei se arată îngrijorați că închiderea accesului pe pod va provoca un adevărat colaps, iar traficul rutier va deveni și mai dificil.
” Este o arteră principală de sectorul de drum. Asta o să fie tare mare problemă. Mi-e interesant unde o să direcționeze traficul 00.16 MUSCA 00.23 Cam toată ziua ambuteiaje”.
”O veste foarte rea. Pentru că ambuteiajul nu s-a rezolvat nici până acum, iar dacă va fi închis, în general va fi un colaps”
”Va fi o mare problemă, înseamnă ca va fi aglomerată strada cealaltă. Foarte mult timp îți ia ca să treci acest pod, dar total închis”
”Își bat joc de noi. O bucată de asfalt se repară în 27 de luni? Va fi haos”.
Podul de pe strada Mihai Viteazul este o magistrală de interes sectorial, cu 6 benzi de circulație și 2 trotuare pietonale, având o lungime totală de 300 de metri și lățimea de 26 de metri. Pentru reabilitarea acestuia au fost alocate 108 milioane de lei din bugetul municipal.