Cetățenii sunt îndemnați să fie vigilenți în fața tentativelor de escrocherie prin care este utilizată fraudulos identitatea întreprinderii de stat „Poșta Moldovei”. Apelul vine din partea Inspectoratului General al Poliției, după ce în ultima perioadă, mai mulți destinatari au raportat primirea unor mesaje prin care li se solicită urgent modificarea datelor personale, bancare sau furnizarea altor informații confidențiale, sub pretextul unui colet nelivrat.
IGP subliniază că aceste practici reprezintă o formă de fraudă, iar escrocii profită de încrederea populației în instituții cunoscute.
De asemenea, oamenii legii aduc la cunoștință că Poșta Moldovei NU transmite mesaje prin care să ceară date bancare, parole sau alte informații confidențiale.
„Orice solicitare de acest tip, primită prin SMS sau alte canale de comunicare este frauduloasă și nu provine de la această instituție. Clienții sunt încurajați să verifice cu atenție sursa mesajelor și să nu furnizeze niciun fel de date personale prin astfel de canale”, se arată în mesajul IGP.
Totodată, pentru a vă asigura securitatea cibernetică în mediul virtual, cetățenii sunt încurajați să evite accesarea linkurilor și descărcarea fișierelor din mesaje dubioase
În cazul în care au primit un mesaj suspect, oamenii sunt rugați să urmeze următoarele recomandări:
- Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul;
- Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare;
- Monitorizați conturile bancare;
- Schimbați parolele conturilor.
De asemenea, pentru a obține informații clare, poate fi contactat Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon 1310, telefonul fix 022-27-00-44 sau expediat un mesaj pe adresa electronică: [email protected].
Totodată, orice tentativă de escrocherie trebuie raportată la Poliție prin apel la 112.