Atenție la mesaje și apeluri! În perioada sărbătorilor crește numărul cazurilor de escrocherie

Poliția îndeamnă populația la prudență maximă și avertizează asupra faptului că escrocheriile bancare iau amploare în timpul sărbătorilor. În context, IGP lansează un set de recomandări importante pentru cetățeni, menite să prevină și să reducă riscul de a cădea victime ale escrocilor.

În primul rând, cetățenii sunt îndemnați să ie atenți la mesajele suspecte, să nu răspundă niciodată la mesaje sau e-mailuri care solicită informații sensibile, precum parole, numere de cont sau PIN-uri.

Este important de reținut că instituțiile financiare NU solicită astfel de date prin telefon, mesaje sau e-mail.

Înainte de a oferi informații personale sau bancare, persoanele trebuie să se asigure că sunt în contact cu un reprezentant autentic al băncii sau al altei organizații financiare.

E necesar de reținut că pentru a verifica sursa este necesar de a folosi doar numerele oficiale de contact ale instituțiilor.

Atenție! Escrocii folosesc adesea logo-uri și denumiri oficiale pentru a spori credibilitatea tentativelor lor de fraudă.

Cetățenii trebuie să știe că în cazul în care primesc un apel prin care li se solicită informații bancare sau personale, să nu furnizeze nimic, dar IMEDIAT să contactezet banca folosind numărul oficial pentru a verifica autenticitatea cererii.

De asemenea, IGP îndeamnă deținătorii de conturi bancare să le verifice în mod regulat, pentru a detecta eventuale tranzacții neautorizate.

Ofertele prea bune NU pot  fi adevărate

În aceeași ordine de idei, se aduce la cunoștința cetățenilor că escrocii oferă adesea premii mari, împrumuturi ușoare sau reduceri semnificative pentru a atrage victimele. În asemenea cazuri, persoanele trebuie să verifice atent sursa oricărei oferte și să analizeze toate detaliile.

Informați despre aceste escrocherii persoanele dragi

Implicarea activă în educația digitală a prietenilor și familiei este crucială. Este necesar de a le explica riscurile internetului și modalitățile prin care se pot proteja de escrocherii.

Ce trebuie să faci dacă ai fost victima unei fraude?

În cazul în care bănuiesc că au căzut în capcana infractorilor, cetățenii trebuie să acționeze rapid: În primul rând, este strict necesar de a contacta Poliția la numărul de urgență 112.

Totodată, trebuie informată unitatea bancară pentru a bloca orice tranzacții suplimentare.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA