Andrei Năstase, revoltat: a aruncat la gunoi raportul Watchdog care îl include în campaniile de dezinformare

Candidatul independent la alegerile parlamentare, Andrei Năstase, este foc și pară. Acesta a avut o reacție vehementă după ce numele său a fost inclus în raportul Watchdog intitulat „Campaniile de dezinformare ale Kremlinului și oligarhilor fugari pe platformele Meta și YouTube”. Nemulțumit de concluziile experților, Năstase a declarat că profilul său nu are nicio legătură cu titlul raportului și că este vorba de o manipulare. În semn de protest, politicianul a aruncat demonstrativ documentul la gunoi.

 „Acest raport mincinos este construit și folosit tendențios pentru a trage diverse concluzii. Însuși titlul nu are nicio legătură cu realitatea, iar numele meu este asociat în mod fals cu finanțări din Federația Rusă. Raportul nu aduce niciun fel de probă sau argument care să mă vizeze”, a spus Năstase.

În final, el a punctat că „acest raport are și el un destinatar, iar acest coș de gunoi este pentru raportul Watchdog”.

Am solicitat o reacție de la Valeriu Pașa, președintele Comunității WatchDog.MD. Acesta a declarat pentru info1.md că Andrei Năstase a fost instrumentul prin care Federația Rusă s-a implicat în alegerile din Republica Moldova. Cât despre gestul prin care raportul a fost aruncat la gunoi, Pașa a precizat că nu este impresionat de show-urile politice ale acestuia.

Analiza reclamelor sponsorizate pe Meta și YouTube în luna august 2025 arată o concentrare pe câteva teme-cheie, reluate constant de către rețelele afiliate Kremlinului, oligarhilor fugari și unor actori politici locali. Aceste narațiuni au fost adaptate la contextul electoral și calibrate pentru a exploata emoțiile publicului.

Unul dintre principalele mesaje propagandistice a fost „Guvernarea PAS a sărăcit Moldova”. Potrivit raportului, acest narativ a fost promovat intens de către Andrei Năstase pe Facebook, dar și de pagina „Майя в Стране чудес” afiliată lui Ilan Șor, precum și pe YouTube, prin intermediul contului Canal5.

Raportul mai menționează că Năstase a sponsorizat 120 de reclame cu un buget de peste 11.600 de euro, devenind al doilea actor politic ca pondere a cheltuielilor online.

 

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA