Ambuteiajele și lipsa locurilor de parcare rămân cele mai actuale probleme ale Capitalei. Primarul municipiului Chișinău susține că această problemă poate fi soluționată doar cu eforturi comune și crede că traficul ar putea fi fluidizat cu ajutorul agenților de circulație. În replică, șeful Inspectoratului General al Poliției declară că problema nu poate fi soluționată în lipsa infrastructurii și a parcărilor.
”Cu certitudine problema de trafic rămâne una principială pentru municipiu Chișinău. Pe partea sa de competență de la centrul de monitorizarea traficul până la benzile dedicate, strate de carosabil, trotuare și multea alte lucruri pe care trebuie să le facem noi, noi le facem, vrem că cele alte competențe care sânt nu ale noastre conform prevederilor legale și actelor normative să fie la fel gestionate în modul coresponzator”, spune Ion Ceban.
Șoferii susțin că sunt nevoiți să piardă prea mult timp în trafic și că de multe ori pentru a ajunge dintr-un sector în altul al Capitalei au nevoie chiar și de o oră. Conducătorii auto susțin că de vină sunt nu doar instituțiile responsabile, dar și șoferii care își lasă mașinile parcate la întâmplare și fac imposibilă circulația pe unele segmente.
”Ar trebui să fie găsite soluții. Poliția s-au Primăria să găsească o soluție”.
”Ne-am deprins. Când badea Costea și baba Iuliana au câte 2-3 mașini în ogradă și drumurile au rămas aceleași, n-are cum să fie mai bine. Asta nu-i normal, dar ieșire nu-i”.
Șeful IGP, Viorel Cernăuțeanu, susține că orașul nu poate face față unui număr atât de mare de mașini.
”De fapt, infrastructura Chișinăului ar putea asimila, primi în jur de 30 de mii de mașini. Doar în Chișinău în prezent sunt înmatriculate peste 350 de mii, în afară de aceasta, zilnic din localitățile adeacente, suburbii întră în Chișinău cel puțin încă 50 de mii de mașini. Ar ieși că în municipiu Chișinău avem 400 de motoare, bine, hai, nu toate sunt în circuit în același moment, dar noi vorbim de o capacitate a orașului de 30 de mii, dar în Chișinău în momentul respectiv noi avem de 13 ori mai mult mijloace de transport de cât ceea ce ar permite Chișinău”.
Edilul Capitalei se plânge că nu este ajutat să soluționeze această problemă.
”În unele cazuri am demonstrat că am mai fost și agenții de patrulare care au fost implicați în procesul de creare acestor ambuteiaje artificiale. Aceste lucruri sânt în spațiu public. Eu am spus cum s-a intâmplat în cazul zăpezei, când mi-a sunat cineva de la guvern s-întreb dacă avem nevoie de ajutor și mi-a spus ce fel de ajutor avem nevoie. Ce face strutu când să spere, păi iată fix așa a făcut cei de la guvern. S-au scris, iar după asta o băgat cap în nisip și au dispărut, într-o problemă mult mai simplă, în care nu trebuia să dispară”.
Ceban este contrazis de șeful IGP care susține că indiferent de numărul agenților de patrulare, problema ambuteiajelor nu poate fi soluționată în lipsa infrastructurii necesare.
”Ceea ce se încearcă să spune că poliția nu face sau nu realizează suficient fluedizarea, nu poți, pentru că punem polițistul la sens sugeratoriu aici, el va fluediza să plece, ajunge în următoarea strada care este încărcată plină și nu se reușește descărcare fluxului de transport, deci este o acțiunea care real nu poate fi fluedizarea soluția cea mai optimă”.
Potrivit lui Cernăuțeanu, autoritățile municipale trebuie să soluționeze problema parcărilor. Șeful IGP consideră că dacă nu vom avea mașini parcate pe marginea drumurilor, iar cei care vin în Capitală își vor putea lăsa automobilele la intrarea în oraș, atunci traficul ar fi mai degajat.