Agenţia Servicii Publice anunță că informațiile privind adresa de domiciliu și reședința temporară a rezidenților vor putea fi accesate prin intermediul platformei MConnect. Anunțul a fost făcut în contextul în care începând cu anul viitor vor fi puse în circulație cărțile de identitate și cărțile de reședință temporară.
Accesarea informaţiilor cu privire la adresa de domiciliu şi de reşedinţă temporară a titularilor cărţilor de identitate, cărţilor de rezidenţă, buletinelor de identitate şi ai permiselor de şedere se va realiza prin intermediul platformei de interoperabilitate MConnect. La solicitarea consumatorilor, accesul la datele respective din Registrul de stat al populației este oferit de Agenția de Guvernare Electronică.
Platforma a fost dezvoltată de Guvernul Republicii Moldova pentru a asigura schimbul de date între sistemele informaționale.
Pentru inițierea unui flux de schimb de date și asigurarea accesului nemijlocit la un anumit set de date, participantul la schimbul de date (potențial consumator), trebuie să expedieze în adresa Agenției de Guvernare Electronică o Cerere de conectare la Platforma de interoperabilitate MConnect, care este declanșatorul efectiv al procedurii de conectare. Solicitarea de schimb de date este una tipizată.
ASP a făcut public anunțul în contextul în care pe parcursul anilor 2025-2026, în Republica Moldova urmează a fi puse în circulație noi modele de acte de identitate, cum ar fi cartea de identitate, începând cu 1 aprilie 2025 și cartea de rezidență, începând cu 1 ianuarie 2026 care nu vor conține informația înscrisă privind domiciliul și/sau reședința temporară a titularului. Excluderea acestor date vine în beneficiul cetățenilor și îi va scuti de necesitatea preschimbării actelor de identitate la schimbarea domiciliului.