Ankara face pași uriași în vederea construcției primului său portavion de mare tonaj. Se va numi „Mugem” și va avea trei piste. Va avea lungimea a trei stadioane și va combina avioanele cu dronele. Portavionul va fi mai mare decât actuala navă amiral a Turciei, TCG Anadolu, informează InfoDefensa.
Noul portavion va avea o lungime de 285 de metri (935 de picioare) și o lățime de 72 de metri (236 de picioare), cu o deplasare de 60.000 de tone. Nava are un design optimizat al corpului, care asigură capacități superioare de navigare și manevrabilitate ridicată, chiar și în condiții maritime dificile. Designul inovator al provei reduce consumul de combustibil cu 1,5% și îmbunătățește caracteristicile de zgomot subacvatic, scrie TurkeyMinute.
Mugem va utiliza un sistem STOBAR, cu trei piste. Două pentru decolare și una pentru aterizare.
Centrala electrică a portavionului va fi alcătuită din patru turbine cu gaz în configurație COGAG. Acest sistem, cuplat cu elice cu două arbori, va permite navei să atingă viteze de 25 de noduri. Se preconizează că autonomia navei va ajunge la 10.000 de mile marine la 14 noduri. Astfel, va permite până la 60 de zile de operațiuni continue.
Portavionul este proiectat să găzduiască 50 de aeronave, 20 pe punte și alte 30 în hangar. Flota aeriană va include pe lângă avioanele „clasice” și mai multe tipuri de drone Bayraktar. Pentru autoapărare, portavionul va fi echipat cu un sistem de lansare verticală MIDLAS cu 32 de celule, patru sisteme de arme Gokdeniz Close-in și șase sisteme de arme la distanță Aselsan 25 mm STOP.
Nava va opera cu un echipaj de 400-500 de persoane. Va avea o capacitate totală de cazare de până la 800 de persoane, inclusiv personalul aviatic și unitățile forțelor speciale. De asemenea, va dispune de facilități medicale complete, inclusiv capacități chirurgicale și o infirmerie completă.
„Mugem” este primul portavion „național” al Turciei, cu peste 80% contribuție proprie