Ce spun elevii și profesorii despre catalogul electronic. Câte școli nu mai folosesc cataloagele tradiționale

Note, absențe, orarul, dar și mesaje pentru părinți. Toate performanțele elevilor din Moldova dar și comportamentul acestora la școală vor putea fi aflate din catalogul electronic. În acest an, 560 de instituții de învățământ din țară vor utiliza catalogul electronic în locul celui clasic. 60 de școli dintre acestea îl folosesc deja, printre care și Liceul Teoretic ”Ion Creangă” din Capitală.

”Anterior, în fiecare dimineață profesorul lua cataloagele din acest dulap din centrul metodic. Acum dulapul e gol. Cataloagele tradiționale au rămas doar o amintire, fiind înlocuite cu cataloage electronice, la care au acces în timp real nu doar profesorii și părinții, dar și elevii”, Zinaida Batîru, jurnalist ONE TV.

Învățătorii de la treapta primară sunt cei care au salut din start acest proiect. Aceștea spun că proiectul a simplificat comunicarea dintre învățător și părinte, care până acum era mai dificilă.

”Părinții au acces de a vedea liber tema pentru acasă care s-a propus, la ce sarcini s-a lucrat și cumva este o explicație mai mare, mai ambiguă, mai clară pentru părinte ce se întâmplă la școală. Astfel, părintele știe la ce să mai muncească, la ce să se aștepte, să mai fixeze, să mai exerseze și este o cale mai scurtă între noi – părinți și elevi”, Elena Popa, învățătoare clasele primare

Profesorul de chimie Iurie Subotin spune că catalogul electronic l-a scutit de povara de a calcula mediile semestriale și anuale, fiindcă sistemul generează în mod automat media pentru fiecare elev.

”Cel mai mare beneficiu care îl văd eu că deducerea este automată, dispare momentul erorii, în unele cazuri când elevul poate să aibă un număr de note sau unii ajung că peste zece note pe semestru și în acest caz în procesul deducerii notelor pot apărea diferite probleme neplăcute în calcul ne întoarcem înapoi facem corectări dar nu e bine. Aici se deduce automat și e foarte bine chiar dacă am făcut o mică eroare la introducerea temelor eu pot să o corectez, dar în registru fizic nu poți care apar diferite probleme și deficiențe”, Iurie Subotin, profesor de chimie.

”Ne permite nouă profesorilor în timp real să scriem un comentariu părinților și părinții să aibă acces la comentariu dar și la notele care le au copii la disciplinele scolare ca să câștigăm din timpul de a face o ședință cu notele care le au copii catalogul electronic este o aplicație necesară în acest sens”, Svetlana Pîslaru, profesoară de limba și literatura română.

Directorul Liceului Teoretic Ion Creangă ne-a spus că instituția pilotează acest sistem electronic de mai mulți ani.

”La noi s-a produs o trecere treptată, noi am fost implicat cu 15 ani în urmă într-un proiect social, care a durat vreo zece ani. Colectivul nostru a fost familiarizat, deținea cunoștințele necesare după care a urmat o pauză apoi Ministerul Educației a venit cu proiectul electronic. Este o realizare că începând cu anul școlar precedent 23-24 prin decizia consiliului profesional am renunțat la registrul tradițional și am trecut doar la registru electronic”, Corneliu Solomon, directorul Liceului Teoretic ”Ion Creangă”.

Odată ce se finalizează anul școlar, profesorul nu mai poate interveni în registrul electronic. Iar informația este arhivată, susține Corneliu Solomon.

”La sfârșit de an școlar toată această informație este printată, compartimentul rezultatele elevului se printează și se arhivează ca profesorul ca să intervină este imposibil și note și absențe și teme predate, de aceea și profesorul trebuie să fie disciplinat. Sistematic trebuie să își facă toate înregistrările în registru că s-ar putea întâmpla că nu mai are acces la săptămâna unde nu a completat”, Corneliu Solomon, directorul Liceului Teoretic ”Ion Creangă”.

Elevii de la treapta liceală spun că agenda electronică îi va mobiliza să fie mai responsabili.

”Agenda care ne apare ne ajută foarte mult că ne apar notele în timp real, nu trebuie să căutăm catalogul fizic să vedem ce note avem, de asemenea vedem temele pentru acasă, nu e nevoie ca noi să le notăm fiindcă sunt afișate acolo, aflăm informațiile când vor avea loc, absențele”,

”În primul rând simulează succesul academic pentru că văzând în continuu notele și având una mai mică ești motivat să obții una mai mare și să depui mai mult efort, totodată temele pentru acasă sunt afișate și nu trebuie să îmi fac griji la ceva neanunțat de către profesor și absențele sunt mai verificate și diminuează cumva plecarea de la ore în clasele liceale”

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA