Ministerul Educației

Aproximativ 300 de profesori din țară participă la ateliere susținute de mai mulți experți din Estonia și Norvegia

„Autonomie și responsabilitate în managementul școlar”, „Educația pentru valori – practici și oportunități”, „Școala viitorului”, „Valorile incluziunii” sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul celei de-a doua ediții a Forumului Național al Cadrelor Didactice, desfășurată în perioada 14-16 august, în Capitală. Timp de trei zile, aproximativ 300 de reprezentanți ai instituțiilor de învățământ din toată țara participă la ateliere interactive susținute de mai mulți experți din Estonia și Norvegia.

 

”Este o strategie extraordinară pentru a da un nou start la un nou an de învățământ, identificând care ar fi problemele și oferind cele mai bune practici ale țărilor europene. Este o axă spre care trebuie să tindem, să încerce să analizeze ce se întâmplă în școala mea sau în instituția mea, cum aș putea eu să rezolv aceasta problemă”, Viorica Andrițchi, directorul Institutului Național pentru Educație și Leadership.

Prezentă la forum, șefa statului, Maia Sandu, a apreciat efortul zilnic al universitarilor în formarea viitorilor pedagogi și i-a îndemnat să îi motiveze pe tineri să rămână acasă și să îmbrățișeze meseria de profesor, remarcând că „universitățile nu sunt doar centre de învățare, ci și incubatoare de schimbare socială”.

”Ne dorim să creștem prestigiul a tot ce înseamnă educație, a profesiei pedagogice, a universităților. Ne dorim ca cei mai buni liceeni să îmbrățișeze profesia de pedagog. Am dublat bursa la specialitățile din domeniul educației și pentru această măsură în bugetul de stat în 2024 sunt alocate 34 de milioane de lei. Am pornit renovarea blocurilor de studii și a căminelor din bugetul de stat pentru anii 2023 – 2024 au fost alocate pentru infrastructura prin sistemul de finanțare complementară peste 88 de milioane de lei 18.30 Musca 19.31 Tinerii din Moldova merită să obțină studii superioare competitive aici, acasă”, Maia Sandu, președintele țării.

La rândul său, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a remarcat creșterea interesului față de facultățile de Științe ale Educației din țară. Deși în acest an media minimă de admitere a fost, în premieră, de 6,50, solicitările din partea tinerilor au avut o tendință ascendentă.

”Preliminar, în acest an, avem cel mai mare număr de absolvenți repartizați la școală, sunt 390 de persoane cu acte semnate sau în proces de semnare și sperăm să trecem de cifra de 400. Admiterea la pedagogie, la fel, arată destul de încurajător la moment, din datele noastre, 1.502 tineri au depus actele la pedagogie în turul I și sperăm că odată cu finalizarea turului II, o să depășim și numărul total înregistrat anul trecut”, Dan Perciun, Ministrul Educației și Cercetării.

Reprezentanții mediului academic care au participat la cea de-a doua zi a Forumului, desfășurat sub genericul „Educația axată pe valori”, susțin că informațiile și practicile oferite de colegii lor europeni îi vor ajuta să îmbunătățească calitatea procesului educațional și să-l diversifice pentru a spori interesul și implicarea studenților.

”Vedem practicile noi, practicile diferite din alte state, ne informăm, să le comparăm cu ceea ce facem noi și poate să „furăm” careva idei, în măsura în care să îmbunătățim lucrurile pe care le facem noi aici, în R.Moldova”, Silvia Suvac, lector universitar.

”Acele idei, acele direcții care sunt promovate, sunt de real folos și o să ne provoace un imbold pentru a lucra mai bine, mai de calitate, o reflecție pedagogică mai amplă, pentru a îmbunătăți calitatea educației în R.Moldova”, Tatiana Șova, conferențiar universitar.

”Școala rămâne să fie școala. Noi contribuim la formarea tinerii generații. Este evident ca tehnologiile informaționale și inteligența artificială își pun amprenta introducem noi strategii, noi modalități de educație”, Ludmila Dubciuc, director adjunct al Colegiului ”Mihai Eminescu” din Soroca.

Forumul Național al Cadrelor Didactice este organizat cu suportul INEL, Proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, UNICEF, Delegației Uniunii Europene, UNDP, Banca Mondială și PractNet.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA