Angajații Primăriei, inclusiv viceprimarii, pretorii, șefii de direcții și consilierii primarului, sunt promovați inclusiv pe panourile instalate în stațiile de așteptare a transportului public din Chișinău.
Autoritățile locale susțin că această inițiativă are drept scop informarea locuitorilor capitalei despre modalitățile de înregistrare în audiențe și de a facilita contactul acestora cu persoanele responsabile de diverse domenii.
Pe gardul Grădinii Publice „Ștefan cel Mare” din Capitală a fost instalat un panou uriaș cu portretele celor patru viceprimari ai capitalei: Ilie Ceban, Angela Cutasevici, Olga Ursu și Irina Gutnic.
Deși pozele afișate au atras atenția trecătorilor, mulți dintre aceștia au fost derutați și nu au înțeles scopul acestei campanii.
Locuitorii Capitalei susțin că vor să cunoască responsabilii prin fapte și rezultate, nu prin imagini afișate în locuri publice.
„Rezultatele să le vedem, că ei fac placate pe noi nu ne interesează. Ne-ar interesa rezultatele, ceea ce fac prin primăriile noastre, că noi alegem, alegem, dar rezultatele nu le mai vedem”.
„Tot ce ar face ei, s-ar vedea mai bine decât ei însuși publicați acolo. Noi așteptăm rezultate mai mult, mai multă ordine, curățenie. Faptele vorbesc mai mult decât imaginea”.
„În vremea asta sunt tare multe fake-uri, minciuni, care sunt alături și de lucruri adevărate, sunt greu de diferențiat, pentru asta o informație obiectivă eu cred că e în favoarea serviciului municipiului. Mai bine fapta decât vorba”.
„Avem nevoie de informații, multă lume nu este informată, e una să vezi un drum asfaltat și e cu totul altceva să știi cine a purtat răspunderea pentru el și să-i reproșezi ceva”.
„Oamenii trebuie să afle informații. Nu fiecare om are acces la internet, nu toate posturile TV funcționează. Există lucruri mai importante, precum potecile din parcuri, pe care circulă mulți pensionari, mame cu copii și persoane cu dizabilități. Ar fi mai bine ca banii să fie alocați pentru scopuri mai nobile”.
Panourile informative au fost afișate și în unele autobuze și troleibuze din Capitală.
„Nu mă deranjează. Cred că e OK. Își reclamează. Nu mă interesează”.
„Am văzut, sunt mulți. Degrabă se începe campania electorală și ce are una cu alta. Eu nu înțeleg, pentru ce asta, e ceva suspect”.
Expertul WatchDog, Andrei Curăraru susține că prin instalarea acestor panouri edilul Capitalei își pregătește terenul pentru a se lansa în cursa electorală pentru alegerile parlamentare ce vor avea loc în 2025.
„Pe deoparte, da, e bine să fie transparență și să avem o viziune clară în privința conducerii orașului, dar pe altă parte, această campanie excesivă, aș spune eu. Este important pentru chișinăuneni să înțeleagă că utilizarea fondurilor publice trebuie făcute transparent, iar când vorbim despre interesul de partid sau interesul citadin, trebuie să fie mai important interesul orașului, sunt suficiente probleme de soluționat din punct de vedere al urbanismului și mai puțin, din punct de vedere a PR-ului”, explică Andrei Curăraru, expert WATCHDOG.
Municipalitatea susține că desfășoară o campanie de informare a cetățenilor pentru a cunoaște echipa municipalității conform domeniilor de responsabilitate, iar pentru mai multe detalii îi invită pe cetățeni să acceseze portalul transparenta.chisinau.md sau scana codul QR de pe materialele informaționale elaborate și publicate, fără a oferi detalii în plus și a specifica câți bani din bugetul local au fost cheltuiți pentru realizarea acestei campanii de informare.