„Școala mea e incluzivă! Dar a ta?” Prin desene și mesaje, copiii îndeamnă la toleranță și empatie

Combaterea discriminării și încurajarea persoanelor dezavantajate, fie că sunt aadulți sau minori, sunt subiecte de actualitate, care necesită mobilizarea întregii societăți, inclusiv a copiilor. Minorii în frecvente cazuri devin victime ale agresorilor, fie în formă verbală, fie în una care presupune și violență fizică.

În acest scop, la Parlament a fost organizată o expoziție care prezintă 6 dintre cele mai reprezentative lucrări din 100, elaborate de către copii din școlile din Republica Moldova în cadrul campaniei naționale „Învățăm împreună”, lansată de Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF Moldova.

Prin lucrările lor, copiii transmit mesaje incluzive întregii societăți, cu scopul de a promova diversitatea, incluziunea, toleranța, empatia și dreptul fiecărui copil, indiferent de statut, etnie, limbă vorbită, dizabilitate, de a fi inclus în societate și școală.



„Cred cu tărie că educația incluzivă este esențială pentru a construi o societate mai justă și mai echitabilă, unde toți oamenii au șanse egale de a reuși”, menționează, în lucrarea sa, una dintre autoarele lucrărilor, Victoria Postu.

Eleva afirmă că școala sa este un model de urmat pentru alte instituții de învățământ, demonstrând că educația de calitate poate fi accesibilă tuturor copiilor, indiferent de circumstanțe.

Exponatele aparțin elevelor Andreea-Gabriela Voroniuc, clasa a IX-a, Liceul Teoretic „Miguel de Cervantes” din municipiul Chișinău; Cristina Munteanu, clasa a IX-a, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din or. Cimișlia; Elena Luchian, clasa a XI-a, Liceul Teoretic „Alexandr Pușkin” din muncipiul Ungheni; Victoria Postu, clasa a IX-a, Gimnaziul „Ștefan cel Mare” din orașul Nisporeni; Andreea Butnaru, clasa a VII-a, Gimnaziul „Mihai Eminescu” din orașul Nisporeni; Victoria Burduja, clasa a VII-a, Gimnaziul „Ion Sîrbu” din satul Mașcăuți, raionul Criuleni.

Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF Moldova au lansat această campanie în perioada aprilie-mai 2024, atunci când a fost desfășurată „Luna incluziunii”, cu scopul de a crește gradul de conștientizare asupra dreptului fiecărui copil de a avea acces la educație și la schimbarea atitudinii societății față de copiii cu dizabilități și cerințe educaționale speciale.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA