Mai mulți cetățeni au devenit în ultimul timp victime ale escrocilor. Aceștia le expediază mesaje sms care conțin informații false despre necesitatea furnizării unor date suplimentare pentru a recepționa un presupus colet care urmează a fi livrat. Sau pot fi întâlnite și mesaje cu informații neautentice despre o ofertă greu de refuzat sau cu titlu gratuit.
Deseori autorii semnează mesajele în numele unor instituții publice, precum Poșta Moldovei. Oamenii legii atenționează că aceste mesaje include și un link, care redirecționează către un website fraudulos unde cetățenilor li se solicită să introducă datele bancare ale cardului sau alte informații personale.
În context, „Poșta Moldovei” a venit cu o reacție, prin care întreprinderea îndeamnă cetățenii să dea dovadă de prudență maximă.
„Nu accesați linkul primit și nu introduceți datele cardului bancar. Cu regret, constatăm o creștere sporită a cazurilor de escrocherie prin mesaje false care se prezintă în numele nostru. Menționăm că Poșta Moldovei nu solicită datele cardului bancar prin SMS sau prin orice altă metodă. Mesajul pe care îl primiți de la Poșta Moldovei informează clientul precum că trimiterea a sosit la oficiul de livrare și poate fi ridicată. Stimați clienți, în acest context, Vă îndemnăm: Fiți vigilenți! Nu accesați link-urile pe care le primiți, nu furnizați date personele care vi se solicită și nu achitați sumele indicate în astfel de mesaje. Marcați mesajele suspecte ca spam. În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al întreprinderii la numărul unic de telefon – 1310 sau la telefonul fix 022 27-00-44. Email:[email protected]”, se arată în comunicatul emis de întreprindere.
În aceeași ordine de idei, Poliția îndeamnă cetățenii să nu acceseze link-urile din mesajele dubioase, întrucât acestea pot conține programe care pot infecta dispozitivul mobil.