Imagine ilustrativă

VIDEO Construcția drumului de centură a Chișinăului ar putea dura mai mulți ani. Precizările făcute de Andrei Spînu

Construcția drumului de centură a orașului Chișinău ar putea dura mai bine de 10 ani, spune ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care explică care sunt motivele ce determină durata executării lucrărilor.

Demnitarul vorbește despre trei sectoare, din cele 6 din care este compusă Centura, care, de fapt, reprezintă, în mare parte un drum nou care trebuie construit de la început.

Vorbim în acest sens de centura de la Cricova, care va duce spre Tohatin, apoi spre Mereni, Sîngera, Mileștii Mici și Ialoveni. Acolo avem deja înțelegere cu Banca Europeană pentru  Investiții”, a spus Andrei Spînu.

În acest sens, o delegație a vizitat Administrația de Stat a Drumurilor pentru inițierea studiului de fezabilitate , document, care potrivit ministrului, va răspunde exact la întrebarea pe unde va trece, care vor fi indicatoarele geografice, fiind luate în calcul absolut toate elementele necesare construcției.

„Repet, e vorba de un drum nou, care la moment nu există și aceste studii sunt extrem de importante pentru astfel de construcții”, a sublinia Spînu.

Potrivit ministrului,  pentru un rezultat optim în acest sens, urmează a fi respectate mai multe etape, care presupun efectuarea unui studiu de prefazabilitate,  apoi a unui studiu de fezabilitate, după care proiectarea tehnică, licitațiile, inclusiv identificarea resurselor financiare.

Doar după asta se ajunge la construcția propriu-zisă. Astfel de proiecte durează, de la 7 la 10-15 ani. Sunt proiecte mari care, probabil, nu au mai fost făcute în țara noastră și sunt niște etape pe care trebuie să le respectăm”, a explicat Spînu.

Ministrul Infrastructurii a reamintit că întreaga centură a Chișinăului ar urma să aibă 90 km și este divizată în 6 sectoare.

Sectorul 1, de la Ialoveni până la Suruceni, drum pe care deja se circulă, a fost dat în exploatare la începutul anului 2023. Sectorul 2 începe de la Suruceni până la podul Pruncul. Acolo au fost finalizate lucrările de proiectare. La Sectorul 3 al centurii, de la Podul Pruncul până la intersecția de la Cricova, se fac lucrări de reproiectare, fiindcă soluția tehnică care a fost identificată în anii trecuți nu este una bună.

Trebuie să avem cel puțin două intersecții denivelate și proiectanții împreună cu  ASD se gândesc care este cea mai bună soluție în acest sens”, a explicat ministrul.

AFLĂ DETALII DESPRE

DISTRIBUIE ȘTIREA