44% din turiști asociază Moldova cu vinul. Datele se regăsesc în studiul „Percepția Moldovei ca destinație turistică de către vizitatorii străini”, prezentat de Ministerul Culturii.
Realizat pe un grup de 606 participanți, format din turiști străini și membri ai diasporei, studiul a implicat interviuri efectuate în locații cheie cum ar fi aeroportul, frontiera cu România, vinăria Cricova și Piața Marii Adunări Naționale. Colectarea datelor s-a desfășurat între 7 și 21 octombrie, perioadă care a inclus Ziua Națională a Vinului și ziua Capitalei.
Majoritatea vizitatorilor Republicii Moldova în această toamnă au fost din România, reprezentând 31%, urmați de vizitatori din Ucraina, care au constituit 18% din total. De asemenea, s-a constatat că turiștii intervievați au vizitat țara de trei ori în ultimii cinci ani.
Motive de a vizita Republica Moldova
Potrivit datelor, principalele arii de interes pentru turiști au fost: petrecerea timpului liber (34%), vizitarea rudelor și prietenilor (18%) și activitatea profesională sau de afaceri (16%). Printre factorii care îi motivează să vină la noi în scop turistic se numără: recomandările personale din partea familiei, prietenilor, rudelor (41%), urmate de accesibilitatea prețului călătoriei în Moldova (27%), dorința de a gusta vinul moldovenesc (25%) și dorința de a vizita vinării și beciuri moldovenești.
Faptul că Moldova este o țară vinicolă are o influență mare asupra deciziei turiștilor de a vizita Moldova. Cei mai mulți dintre turiștii străini (44%) asociază Moldova cu vinul.